• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule na een jaar automatisch naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sharonexcel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jul 2015
Beste iedereen,

Ik weet niet of het mogelijk is en het is ook erg lastig uitleggen.
Daarom heb ik voor de makkelijkheid een soort voorbeeld bestand toegevoegd.

De bedoeling van mij is eigenlijk dat als de klant die een jaar niet geweest is dan automatisch naar een ander tabblad geplaatst wordt van OUDE KLANTEN.

En als de datum van vandaag dan weer gemeld wordt bij oude klanten dat die dan automatisch teruggaat naar Klanten

Hopelijk snappen jullie wat de bedoeling is. Ik heb echt al heel veel geprobeerd maar ik krijg het helaas zelf niet voor elkaar.

Ik zelf denk aan zoiets ALS(MAAND(DATUM(JAAR(F5);2;29))=2;WAAR;ONWAAR).

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Bekijk bijlage voorbeeld bestand klanten.xlsx

Laatst bewerkt:
In Thisworkbook.
Wordt telkens bij het openen v/h bestand controle uitgevoerd.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    For Each cl In Sheets("KLANT").Range("K3:K" & Sheets("KLANT").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
        If cl.Value < Date - 365 Then
            Cells(cl.Row, 1).Resize(, 11).Copy Sheets("OUDE KLANT").Range("A" & _
                    Sheets("OUDE KLANT").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 1).Resize(, 11)
            Cells(cl.Row, 1).EntireRow.Delete
        End If
    Next
End Sub

En als de datum van vandaag dan weer gemeld wordt bij oude klanten dat die dan automatisch teruggaat naar Klanten
Dit deel begrijp ik echter niet. Wanneer moet hij dan juist teruggeplaatst worden ?

De bedoeling is dat er actuele klanten zijn en oude klanten zijn. Deze wil ik graag apart houden om het overzichtelijk te houden.
Nu is het zo dat als een klant een jaar niet geweest is deze eigenlijk verplaatst moet worden naar het tabblad oude klant.

Nu kan het soms voorkomen dat oude klanten die een jaar niet zijn geweest terug komen. Deze oude klant wordt dan weer een actuele klant.
Nu zou ik graag willen dat als de oude klant dus terugkomt ik alleen de datum van vandaag (dag wanneer die weer actuele klant wordt) hoef in te vullen en dat die klantgegevens dan weer naar het tabblad actuele klant gaan.

Hopelijk heb ik het zo iets duidelijker uit kunnen leggen. (misschien is het wel helemaal niet mogelijk hoor)

Vul de gegevens in, sla op en sluit af.
Bij het openen v/h bestand worden alle datums in kolom K gecontroleerd en eventueel weggeschreven naar Oude klant.
Als je nu op werkblad Oude klant in kolom K een datum invult die groter is of gelijk aan de huidige datum wordt de klant terug overgezet naar werkblad Klant.
De enige vraag die in mij opkomt is dat hoe je kan weten dat een klant oud of nieuw is zeker als hij al meer dan een jaar niet meer geweest is en hij ergens tussen de oude klanten moet staan.
Maar ik veronderstel dat jij daar zelf wel een oplossing of idee voor hebt.

Bijlagen

Echt helemaal top!:thumb: Zo bedoelde ik het helemaal! Heel erg bedankt voor je hulp!

Om antwoord te geven op jouw vraag. Ik heb daar inderdaad zo mijn ideeën over. Of het helemaal gaat werken weet ik niet. Maar ik heb er alle vertrouwen in!:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan