• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule naar dezelfde cel laten verwijzen bij verwijderen rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrick0420

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2019
Hallo,

Momenteel zit ik met een probleempje in Excel. Graag zou ik willen dat wanneer een formule in cel A1 verwijst naar bijvoorbeeld cel A10, en je bijvoorbeeld rij C verwijderd, dat de formule alsnog blijft verwijzen naar cel A10. Nu krijg ik steeds dat deze veranderd in cel A9. Ik heb dit met dollartekens geprobeerd, maar helaas werkt dit niet ..

Weet iemand toevallig hoe dit werkt?

Alvast bedankt!

Edit: voorbeeldbestand toegevoegd. Het doel is dus, wanneer een van de blauwe rijen worden verwijderd, dat de cel de waarde van de volgende cel aangeeft. In het voorbeeld staat dus nu in cel i13 '1', en wanneer een regel verwijderd wordt zou hier dus 2 moeten staan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
gewoon 11 cellen onder de huidige cel,dan mag je verwijderen zoveel je wil
Code:
=VERSCHUIVING($I$2;11;;;)

thanks! Maar dat gaat helaas niet werken mijn geval. Wat ik vergeten ben te vermelden is dat het deel onder de blauwe cellen in werkelijkheid een extern document is, normaal gesproken wordt dit bestand gedownload uit SAP, waardoor ik in dat bestand geen formules kan plaatsen. Deze wordt namelijk steeds overschreven met nieuwe informatie vanuit SAP. Is het mogelijk om iets dergelijks voor elkaar te krijgen met alleen een wijziging in cel I2?

In het voorbeeld staat dus nu in cel i13 '1', en wanneer een regel verwijderd wordt zou hier dus 2 moeten staan.
Dat is toch ook precies wat er gebeurd?
Als je een 'blauwe' rij weghaalt staat er een 2 in I13

Klopt.. foutje! Ik bedoelde dus: In cel I2 staat nu een '1', als ik een rij verwijder dan moet dit een 2 worden.

En dat is precies wat de formule doet van cow18 als je deze in cel I2 zet.

ter verduidelijking, die formule zet je gewoon in I2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan