• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule namen gebruiken in alle werkbladen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NuMan

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2005
Ik heb onderstaande formule genoemd als "wd".
Hoe kan ik deze formule in alle werkbladen gebruiken?
Is dat mogelijk? Werkblad naam is "bb".
=EN(WEEKDAG(bb!$B17;2)<6;ISFOUT(VERGELIJKEN(bb!$B17;feestdagen;0)))

Ik probeer formule veranderen net als hieronder.
Het lukt niet. Heeft iemand hiervoor een oplossing?
=EN(WEEKDAG($B17;2)<6;ISFOUT(VERGELIJKEN($B17;feestdagen;0)))

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Ik heb ondertsaande info gevonden op "http://users.pandora.be/ingrid/excel/namen.htm".
Maar kom ik nog steeds niet uit. :( :( :(

===============================
Namen op werkbladniveau en namen op werkmapniveau
Stel dat u informatie over opbrengsten en kosten voor elk jaar bijhoudt op afzonderlijke werkbladen. U hebt een werkblad met de naam 2001, 2002, enzovoort. Op elk werkblad staat een lijst met maandelijkse kosten en opbrengsten.
U wilt de naam Opbrengsten definiëren voor elke lijst met opbrengsten op elk afzonderlijk werkblad. Nu hebt u echter een probleem: een bepaalde naam kan maar een keer gebruikt worden in dezelfde werkmap.

In plaats daarvan geeft u de bereiken namen op werkbladniveau. Structureer de namen door de werkbladnaam en de beschrijvende naam te gebruiken, gescheiden door een uitroepteken. Op die manier kunt u '2001'!Opbrengsten en '2002'!Opbrengsten gebruiken als namen op werkbladniveau.

Als een werkbladnaam begint met een getal of een spatie bevat, zet Excel dit tussen enkele aanhalingstekens.

Als u namen op werkbladniveau gebruikt in een formule, maar de werkbladnaam en het uitroepteken weglaat, gebruikt Excel de naam zoals die gedefinieerd is voor het actieve werkblad. Bijvoorbeeld: volgende formule op het blad 2002

=SOM(Opbrengsten)
=SUM(Opbrengsten)
geeft het totaal van de getallen in het bereik '2002'!Opbrengsten, terwijl de formule

=SOM('2001'!Opbrengsten)
=SUM('2001'!Opbrengsten)
het totaal van de getallen in het bereik '2001'!Opbrengsten geeft.

Als u de naam definieert op werkbladniveau wordt ook de werkbladnaam weergegeven in het dialoogvenster Naam bepalen (Define Name) en in het lijstveld Naamvak (Names box) op de formulebalk.

Als u een naam op werkbladniveau definieert en vervolgens de naam van het werkblad wijzigt, vervangt Excel automatisch alle verwijzingen naar de oude werkbladnaam door de nieuwe werkbladnaam.

Namen op werkbladniveau verschijnen niet in het venster Naam bepalen (Define Name) als een ander werkblad actief is. Als u al een naam op werkbladniveau hebt gedefinieerd die op '2001'!Opbrengsten luidt, en als het werkblad met de naam 2002 actief is als u Invoegen/Naam/Definiëren (Insert/Name/Define) kiest of op [Ctrl]+[F3] drukt, zal '2001'!Opbrengsten niet zichtbaar zijn in het dialoogvenster Naam bepalen (Define Name).

Elke gedefinieerde naam - of die nu verwijst naar een werkbladbereik, een constante waarde of iets anders - die niet begint met een werkbladnaam is een naam op werkmapniveau. In tegenstelling tot namen op werkbladniveau geldt voor namen op werkmapniveau:

Dat ze maar eenmaal per werkmap kunnen worden gedefinieerd op werkmapniveau.
Dat ze zichtbaar zijn in het dialoogvenster Naam bepalen (Define Name), ongeacht welk werkblad actief is.
Het naamvak op de formulebalk is een handige hulp bij het navigeren. U kunt het adres van een cel of celbereik invoeren in het naamvak om dat te selecteren. Als u bijvoorbeeld "A3:B5" invoert in het naamvak en op [Enter] drukt, wordt het bereik A3:B5 geselecteerd.
============================

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan