Hallo,
ik ben in excel bezig en probeer een bepaalde formule te krijgen. Mijn probleem is als volgt. De formule
=COLUMN(HLOOKUP(A4,1:3,3,FALSE))
zou een uitkomst moeten geven. De formule zoekt waarde A4 in rij 1 en geeft de bijbehorende waarde die in rij 3 van de bijbehorden kolom staat (in dit geval "D1"). De formule zou dan dus in feite moeten worden:
=COLUMN(D1)
De uitkomst van de hlookup functie ("D1") klopt, maar nu herkent de column functie de waarde "D1" niet. Als ik deze waarde in een aparte cel zet (bijvoorbeeld in cell A5) en ik maak de functie:
=COLUMN(A5) dan geeft hij de waarde 1 (logisch, maar ik zou de waarde 4 willen krijgen aangezien de inhoud van de cel "D1" was.
Mijn vraag is dus, hoe kan ik ervoor zorgen dat de COLUMN functie de uitkomst van een formule kan lezen? En als dat onmogelijk is, hoe kan ik ervoor zorgen dat de COLUMN fucntie de inhoud van een cel leest ipv de cel zelf?
Ik hoop dat iemand het antwoord voor me heeft!
ik ben in excel bezig en probeer een bepaalde formule te krijgen. Mijn probleem is als volgt. De formule
=COLUMN(HLOOKUP(A4,1:3,3,FALSE))
zou een uitkomst moeten geven. De formule zoekt waarde A4 in rij 1 en geeft de bijbehorende waarde die in rij 3 van de bijbehorden kolom staat (in dit geval "D1"). De formule zou dan dus in feite moeten worden:
=COLUMN(D1)
De uitkomst van de hlookup functie ("D1") klopt, maar nu herkent de column functie de waarde "D1" niet. Als ik deze waarde in een aparte cel zet (bijvoorbeeld in cell A5) en ik maak de functie:
=COLUMN(A5) dan geeft hij de waarde 1 (logisch, maar ik zou de waarde 4 willen krijgen aangezien de inhoud van de cel "D1" was.
Mijn vraag is dus, hoe kan ik ervoor zorgen dat de COLUMN functie de uitkomst van een formule kan lezen? En als dat onmogelijk is, hoe kan ik ervoor zorgen dat de COLUMN fucntie de inhoud van een cel leest ipv de cel zelf?
Ik hoop dat iemand het antwoord voor me heeft!