• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule niets en toch > 1

• Onderwerp starter Onderwerp starter thst
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

thst

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2001
Hallo Allemaal,

=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(P4;Tijden!$A$2:$F$50;6;0));"";VERT.ZOEKEN(P4;Tijden!$A$2:$F$50;6;1))

Uit deze formule komt een getal of niets, nu gebruik ik deze formule =ALS(P57>1;P57;M12) om te kijken of die groter is dan 1 zo ja plaats P57 en anders M12

de uitkomst is niets en toch is P57 groter dan 1, want hij zet niet M12 neer

Wie weet wat er aan de hand is ??

Groetjes Angela

Hoi Angela,

Dan zal er wel tekst staan. Tekst is in Excel groter dan een getal.
Upload anders even een voorbeeldbestandje.

Richard

Code:
=ALS(P32="";M12;P32)

Werkt dit wel??

Een xls bestandje geeft vaak meer duidelijkheid, weet je denk ik inmiddels wel.

thst,
Bekijk even cel A1, B1 en C1, dit verklaart het resultaat van je formule denk ik.

Bijlagen

Code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(P4;Tijden!$A$2:$F$50;6;[COLOR="Red"]0[/COLOR]));"";VERT.ZOEKEN(P4;Tijden!$A$2:$F$50;6;[COLOR="red"]1[/COLOR]))

De eerste keer vert.zoeken levert een exacte overeenkomst op omdat dfaar als laatste argument een 0 is gebruikt.
Bij de tweede keer vert.zoeken wordt als laatste argument een 1 gebruikt en zal daarom het dichtsbijzijnde lagere waarde dan P4 weergeven en dat is dus niet niets.
Verander de 1 in een 0 en het zal wel goed komen.

Mvg

Piet

Laatst bewerkt:
Mocht al het voor mij geposte geen oplossing bieden.
=ALS(EN(ISGETAL(P57);P57>1);P57;M12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan