• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricardolosso

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2021
Beste forum lezers,

Vandaag heb ik mij ook maar eens ingeschreven, vaak bij het zoeken op Google kom ik op dit forum voorbij waar vrijwel altijd de antwoorden wel voorbij komen of het in ieder geval zo duidelijk maken dat je precies weet wat je moet doen.

Nu heb ik ook een vraag alleen heb ik het idee dat ik het mijzelf zo moeilijk maak, dat ik er zelf niet meer uitkom :shocked:

Ik ben op zoek naar een formule die mij helpt om van een "*bepaalde tekst*" automatisch aan een nummer te koppelen. Ik heb daarom hierbij een excel blaadje toegevoegd ter verduidelijking.
In Map1 wil ik graag een automatische formule die uitrekent waar iedereen is geëindigd. Eerste persoon is Piet, bij Uitslag moet dus staan nadat de formule dit berekend heeft nummer 1 gezien Piet is geëindigd als eerste.

=ALS(AANTAL.ALS('Map2!A3;"*Piet*");1;ALS(AANTAL.ALS('Map2!A5;"*Piet*"");2;.......etc...

Deze formule had ik reeds gevonden, maar gezien Piet ook vervangen kan worden door een andere naam, zou ik eigenlijk willen dat i.p.v. =ALS(AANTAL.ALS('Map2!A3;"*CELA2*")

Nu weet ik niet of zoiets mogelijk is, met de hulp tools van MS office kwam ik er helaas niet uit :(

Hopelijk hebben jullie enig idee en alvast bedankt :thumb:

Grtz,
Ries​

Bijlagen

Maak eerst eens een blad met normale waarden in plaats van waarden met al die spaties.
Daarnaast ook 1 gegeven per cel in plaats van meerdere.

Maak eerst eens een blad met normale waarden in plaats van waarden met al die spaties.
Daarnaast ook 1 gegeven per cel in plaats van meerdere.

Ik krijg het document met spaties zo aangeleverd, maar ik heb geen zin om handmatig al die spaties er uit te zitten halen dat kost zo enorm veel tijd ;)

Dan gelden mijn opmerkingen dus voor de leverende partij.
Zo is het geen normaal gebruik van Excel en maken ze het jou dus extra moeilijk.

Dan gelden mijn opmerkingen dus voor de leverende partij.
Zo is het geen normaal gebruik van Excel en maken ze het jou dus extra moeilijk.

Haha ja inderdaad! Ik ga eens kijken hoe ik het anders kan doen met eventueel met de optie =spaties.wissen :D

Thnx voor het snelle reageren in het weekend :thumb:

Ricardo, welkom op dit forum.

in excel 365 gaat het zo: (ik heb je tabelletje er maar even naast gezet.)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Gebruik aub de reageerknop en niet de quoteknop.

Deze voor C2?
Code:
=ALS.FOUT(GEHEEL(VERGELIJKEN("*"&$B2&"*";'Map 2'!A$1:A$18;0)/2);"")
Welke versie van Excel gebruik je?

Het is gelukt, alleen zoals edmoor al zei moeten de spaties er wel uit anders gaat het gewoonweg niet werken. Dus ik heb het 2e tabblad aangescherpt met een spaties.verwijderen en de documenten handmatig moeten aanpassen elke keer. Maar op deze manier lukt het nu en werkt perfect.

Thnx allemaal voor het reageren, ik zet de vraag op is opgelost :D:thumb:

Als je het altijd op deze manier aangereikt krijgt zou mijn formule uit #8 ook moeten werken zonder extra werk...

Dit werkte voor mij helaas niet, ik gebruik ook nog een vrij oude versie van excel. Ik ben wel van plan office365 aan te schaffen, dat lijkt mij wel een stuk beter te werken

Zo dan?
Code:
=ALS.FOUT(INTEGER(VERGELIJKEN("*"&$B2&"*";'Map 2'!A$1:A$18;0)/2);"")

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan