• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

ABO01

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2019
Zie bijgevoegde file. In sheet2 column I heb ik datums nodig vanuit sheet1 column F op basis van geselecteerde maand en maand nr. En idd wanneer ik maand verander in sheet1 in column B dan zouden datums in sheet2 ook moeten veranderen

Bijlagen

Ik snap de hele opzet van de sheet niet, maar in antwoord op je vraag:
Code:
=FILTER(Sheet1!F2:F367;MAAND(Sheet1!F2:F367)=H$2;"")
(voor Excel 365)

Of?
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Zie voorzetje.

Bijlagen

Welk resultaat verwacht je in de rode cellen?

Office 365.
Code:
=LET(x;DATUM(JAAR(NU());Sheet1!B3;1);y;DAG(LAATSTE.DAG(x;0));HOR.STAPELEN(VERVANGEN(REEKS(y);1;2;Sheet1!B2);VERVANGEN(REEKS(y);1;2;Sheet1!B3);REEKS(y;;x)))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In rode cellen verwacht ik datum van maand uit sheet1. Het werkt makkelijk met januarie. Probleem begint wanneer ik februaruie selecteer (of andere maand) want rode cellen in sheet2 moeten dan datums van geselcteerde maand laten zien. Reden is dat aan rode cellen wordt een grafiek gekopeld. Wanneer een maand wordt geselctyeerd in sheet1 wordt dan ook grafiek van die maand.

Dan lijkt het mij toch verstandiger om het e.e.a. eens over een andere boeg te gooien.
Zoals b.v. draaitabellen/grafieken.

Experimenteer hier eens mee:
Code:
=REEKS(DAG(LAATSTE.DAG("1-2-2024";0));1;"1-2-2024";1)

Al uitgewerkt in #5.

Alleen voor de rode kolom heb je ook geen 365 nodig, maar voor de kolommen G, H, en I met één formule wel d.m.v. Hor.Stapelen die dan ook eenzelfde aantal rijen krijgen.

Ik nam (misschien ten onrechte) aan dat de kolommen G en H hulpkolommen zijn die bij gebruik van de REEKS-formule niet meer nodig zijn.

Niet ten onrechte, maar bij minder dan 31 dagen zijn kolom G en H een paar rijen te lang natuurlijk.

Ook voor Excel 2021 dan maar.
Code:
=LET(x;DATUM(JAAR(NU());Sheet1!B3;1);y;DAG(LAATSTE.DAG(x;0));KIEZEN({1\2\3};VERVANGEN(REEKS(y);1;2;Sheet1!B2);VERVANGEN(REEKS(y);1;2;Sheet1!B3)*1;REEKS(y;;x)))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik begrijp het zinvolle er niet van, maar zo kan het ook. En kan je verder tot uw pensioen

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan