• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule om tabblad verwijzing te veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hammers

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
Ik ben een bestand aan het maken waarin de data van verschillende maanden in aparte tabbladen komt.
Om de formule van de output niet uit een groot aantal als verwijzingen te laten maken vroeg ik me af of het mogelijk is om de tabblad keuze via een formule te bepalen.

Dus zoals wanneer in de bijlage Cel D1 van tabblad output, Data P01 zou zijn hij naar dat tabblad gaat, maar wanneer het Data P02 zou zijn hij verwijst naar dat tabblad.

Bijlagen

Daar is de functie INDIRECT voor uitgevonden door microsoft.
Code:
=SOM.ALS(INDIRECT("'"&$D$2&"'!C:C");C4;INDIRECT("'"&$D$2&"'!D:D"))

Laatst bewerkt:
Top thanks ! Ik ga even kijken of ik 'm in het Engels in kan vullen. Bedankt voor de snelle hulp

Bovenstaande werkt als een zonnetje, maar ik wilde graag iets anders met indirect proberen denk ik.

Ik heb maandelijks een heel aantal tickets, deze moet ik tot een tekst bestand verwerken, doormiddel van een template.
Die staat in principe, maar ik zou graag het nummer van de celverwijzing doormiddel van indirect in willen vullen. Zodat ik ook bij 100 tickets, heel snel de data in tekst heb.

Voorbeeld zit in de bijlage.

Bijlagen

Deze vraag zou wel een nieuw topic waard zijn denk ik.

Maar ok: in bijlage een optie met VERSCHUIVING. Selecteer de 3 regels+1 witregel en trek hem naar behoefte door naar beneden. Voldoet dit?

Bijlagen

Ik zal in het vervolg eerder een nieuwe maken.

Je oplossing is precies wat ik zoek ! Hartstikke bedankt. Ik zet 'm weer op opgelost.

PS. Zou het ook nog kunnen door de waarde die in kolom A staat te gebruiken ? Zodat je daarmee naar de rij verwijst ?

Bedoel je het dan zo?

Je kunt Geheel ook nog uit de formule halen trouwens

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedoel je het dan zo?

Je kunt Geheel ook nog uit de formule halen trouwens

Kijkend naar jouw voorbeeld bedoel ik het volgende (geen idee of het kan overigens):
In cel A2 op "Blad2" staat 3, die refereert aan de rij waaruit de data komt. Ik wil dus zeggen dat hij voor de informatie van het ticket naar blad1 moet en dan cel B (die staat vast)& 3(die je in cel A2 ophaalt).

Zo kan ik de tekst ongelimiteerd kopiëren en door het nummer aan te passen de goede tekst invoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan