• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule om vaste lay out te houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn78m

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2013
ik heb wat hulp nodig bij het volgende,

in 1 tabblad vul ik telkens de resultaten per week in, het doel is om telkens het kwartaal resultaat te inzichtelijk te krijgen.
op het andere tabblad heb ik de grafieken die de resultaten inzichtelijk maken per periode + het gemiddelde cijfer

nu wil ik mijn layout vast houden en niet 4 kwartaal overzichten krijgen, maar telkens filteren op het desbetreffende kwartaal om de juiste resultaten te zien.

in de bijlage een voorbeeld template.
A) tab kwartaal resultaat: hier wil ik filteren op ik kolom D2, zodat ik in kolom D4 tm Q4 telkens de desbetreffende week resultaten krijgen, die ik in het andere tabblad invul(tab input)

B) Door te filteren in D2 (tabblad kwartaal resultaat) zou ik dan de juiste weeknummers willen zien die horen bij die periode, in kolom D3 tm Q3

c) Vervolgens zou ik in de desbetreffende resultaat kolommen D4 tm Q5, het juiste getal willen zien wat ik in het tabblad input heb ingevuld.

wie weet welke aanpassingen ik moet doen om dit zoals boven omschreven te kunnen realiseren?

Korte recap, door te filteren in de tab "kwartaal resultaat" bij kolomD2, zou ik graag de desbetreffende week nummers willen zien van die periode, met de daarbij behorende resultaten.

alvast bedankt voor de hulp,

Bijlagen

als je de gegevens in kolommen plaatst in plaats van in rijen krijg je een tabel waar Excel veel beter mee kan werken.

van deze tabel kun je vervolgens een draaitabel maken.

in dit voorbeeld heb ik per kwartaal / per week / per land de waarden en de voortschrijdende (cummulatieve) waarden getoond.

dit geeft je vast wel een idee wat er allemaal mogelijk is.

zie het bijgevoegde bestand.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan