• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule om weken en dagen vast te stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Ik wil graag het aantal dagen en weken kunnen bepalen met een formule.Bijgevoegd een bestandje waarin de vraag staat.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Eric

Bijlagen

Hoi Eric,

Als je de cellen waarin de formules komen, op "standaard" zet, kun je gewoon data van elkaar aftrekken (voor het aantal dagen) en delen (door 7 voor het aantal weken). Zie voorbeeld. Ik weet echter niet hoe je de zat. en zon. uitsluit van de telling, maar hopelijk ben je al een beetje op weg.

Succes!
Natasja
Bekijk bijlage 090202 Weken en dagen.xls

Ik wil graag het aantal dagen en weken kunnen bepalen met een formule.Bijgevoegd een bestandje waarin de vraag staat.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Eric

Eric,

Volgens mij heb ik vraag 1 opgelost. Vraag 2 is me helder, maar ik heb geen oplossing voor je.

Bijlagen

Misschien heb ik mijn vraag wat ongelukkig gesteld, maar de bedoeling is het volgende:

Wat ik wil zijn het aantal volle werkweken en het aantal werkdagen van een bepaalde datum tot een andere datum, bijv. van 02 februari tot en met 25 maart zijn 7 werkweken van 5 dagen en nog 3 dagen. Dus in de kolom weken moet komen te staan 7 en bij dagen 3.

Sorry voor het misverstand.

Hopelijk lukt het nu wel.

Je vraag nog eens goed gelezen en denk dat dit bestandje beter voldoet aan je eisen.

Bijlagen

Hallo Evelthoven,

Ik heb ook even naar jouw vraag gekeken en ik kom tot de volgende conclusie:
Gezien jouw voorbeeld, gegeven op een maandag, is niet duidelijk wat je precies bedoeld met een werkweek:
Of je bedoelt een aaneengesloten periode van 5 werkdagen, dus een periode van maandag tot en met vrijdag,
of
je bedoelt een periode van 5 opeenvolgende werkdagen, dus bijvoorbeeld een periode van donderdag tot en met woensdag.

Dit heeft wel degelijk consequenties;
stel je begin datum ligt op dinsdag en je eindigt op de tweede donderdag er na ( dus 1 week en 2 dagen later):
Volgens de eerste definitie zou je 1 werkweek en 3 werkdagen hebben,
volgens de tweede definitie zou je 0 werkweken hebben en 8 werkdagen.

Ik heb beide vormen proberen uit te werken in bijgaand voorbeeld.

Groeten
Thoralf

Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor de hulp.
Heb nu genoeg informatie om er verder uit te komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan