• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule om werktijd te berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mongoli

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2002
Ik ben bezig met een soort werkschema...

Het is de bedoeling dat onderaan bij de naam van de persoon (bijv hub) het aantel gewerkte uren komt te staan (rekening houdend met -- zaterdag en zondag tellen voor 6u -- maandag t/m vrijdag tellen voor 8u per dag !

Ik heb geprobeerd om dit te maken door de aantal.als functie maar na zoeken op het forum kwam ik op de functie somproduct ! Dit lukte wel een beetje maar niet helemaal :(

Heeft iemand enig idee met welke formule (of iets anders) dit gemaakt zou kunnen worden? :thumb:

Laatst bewerkt:
is dit wat?

Misschien heb je hier wat aan.
Het is even een voorbeeld.

dankje voor je antwoord..

Hoe heb je die 2de tabel gemaakt? Bij Za staat een foutje daar staan 3x een 1 ipv 2x...

probeer deze formule:
=AANTAL.ALS($C$5:$G$6;A9)*8+AANTAL.ALS($A$5:$B$6;A9)*6
zie ook bijlage
suc6

Bijlagen

tabel

De 2e tabel is niet zo moeilijk.

Kijk maar eens in de cellen boven de dagen.

Er zat in inderdaad een foutje in de zaterdag. Maar het was ook maar een voorbeeld.

Je maakt gewoon een tabel (matrix) zoals ik die omlijnde heb gemaakt.

In de onderste tabel heb ik "gewoon" vermenigvuldigingen uit gevoerd met de cel boven de dagen.

Deze worden dan weer in de laatste cel opgeteld.

duidelijk?

Geplaatst door NuMan
probeer deze formule:
=AANTAL.ALS($C$5:$G$6;A9)*8+AANTAL.ALS($A$5:$B$6;A9)*6
zie ook bijlage
suc6

thnx deze werkt perfect!!! Dus toch met de aantal.als functie :cool: ! Thnx voor je hulp ik ben er blij meej!

Re: tabel

Geplaatst door Andre01
De 2e tabel is niet zo moeilijk.

Kijk maar eens in de cellen boven de dagen.

Er zat in inderdaad een foutje in de zaterdag. Maar het was ook maar een voorbeeld.

Je maakt gewoon een tabel (matrix) zoals ik die omlijnde heb gemaakt.

In de onderste tabel heb ik "gewoon" vermenigvuldigingen uit gevoerd met de cel boven de dagen.

Deze worden dan weer in de laatste cel opgeteld.

duidelijk?

Oke ik begrijp het! Jij ook bedankt voor je hulp! Ik zet hem op opgelost :thumb: hartelijk bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan