• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule omschrijven naar VBA-code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeof1980

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
Volgende formule wil ik in de VBA toepassen echter weet ik niet meer hoe je ze moet omschrijven voor de VBA kan iemand mij hiermee op weg helpen?

ALS(H15="Regulier";M15+(8*7);ALS(H15="Uitgebreid";M15+(26*7);ALS(H15="1e fase regulier 2e fase regulier";M15+(8*7);ALS(H15="1e fase uitgebreid 2e fase uitgebreid";M15+(26*7);ALS(H15="1e fase regulier 2e fase uitgebreid";M15+(14*7);ALS(H15="1e fase uitgebreid 2e fase regulier";M15+(26*7)))))))+ALS(U15="ja";(W15-V15))+ALS(O15="ja";ALS(S15="nee";(R15-P15);(T15-P15)))

Ps. formule dient voor iedere regel op nieuw berekend te worden.

Om de formule op iedere regel te krijgen kun je vrij gemakkelijk with... end with gebruiken, zorg dat de formule (indien niet absoluut $$) dezelfde rijnummers heeft als de eerste in de range)

dus in deze richting:
Code:
Sub tst()
    With Range("B15:b25")
        .Formula = "=if(C15>D15, ""doe dit"", ""anders dat"")"
    End With
End Sub

Voor wat betreft die draak van jouw formule: Kijk eens naar de functie Kiezen icm met de functie vergelijken die zoekt in een aan te maken tabelletje

Om de exacte code te kennen, klik je op
'macro opnemen',
'OK',
plak de code in het invulvak (te beginnen me '=')
klik op het vinkje naast het invulvak
klik op 'opname stoppen'

Dan vind je in de laatste module van de vba-code de code voor deze formule.

Dit is ook eenvoudig op te lossen zonder vba door in een Excelblad een lijstje te plaatsen (bv. in D1:E6) met alle mogelijkheden die in je formule moeten voorkomen en het bijbehorende resultaat. Daarna kun je dan de vert.zoekenfunctie voor die tabel gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan