• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule omzetten in vba code

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornesto

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2012
Beste

Hieronder heb ik een formule in een cell gezet.

Echter zou ik die graag willen omzetten in vba code omdat het dan makkelijker is om aan te passen elk jaar. Formule blijft grotendeels hetzelfde.
Enkel de maand in de formule en het jaartal veranderd
voorbeeld hier is :
- 2015
- 3) Maart\[total visitors 07032015.xls]

dan moet ik enkel maar het jaartal aanpassen en de rest blijft hetzelfde

Code:
=IFERROR(COUNTIF('R:\SECURITY\SHARE\Badges teruggebracht\2015\Total visitors\3) Maart\[total visitors 07032015.xls]Sheet1'!$A$1:$Z$65536,"*,  Visitor badge"),0)

Waarom zet je die informatie niet gewoon in cellen?
Capture.JPG

Laatst bewerkt:
die formules staan al reeds in een cel

Dit is maar 1 formule van de 365 per jaar

Als ik met vervangen doe dan krijg ik steeds een dialoogvenster van excel.

Met gevolg moet ik 365 keer op replace all en cancel klikken om het jaartal aan te passen

Daarmee zou ik die graag willen omzetten in vba dan kan ik het zonder dat dialoogvenster aanpassen

Als je het met Zoek En Vervang doet, moet je even de berekening van je sheet uitzetten. Dan werkt die methode wel.

Of geef in de formule van edmoor cel A2 de naam "jaar" B2 de naam "maanden" en C2 "maand"

En in de formule"
Code:
=IFERROR(COUNTIF('R:\SECURITY\SHARE\Badges teruggebracht\[COLOR="#FF0000"]jaar[/COLOR]\Total visitors\[COLOR="#FF0000"]maand[/COLOR]) [COLOR="#FF0000"]Maanden[/COLOR]\[total visitors 07032015.xls]Sheet1'!$A$1:$Z$65536,"*,  Visitor badge"),0)

Dit hoef je dan maar één keer door te trekken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan