Hoi allemaal
Ik heb onderstaande formule ingevuld in een cel C7 .
De formule zoekt via cell X2 (wat een datum is en een vaste plaats heeft) te samen met de waarde van B7
Via deze 2 waardes gaat hij in een ander excel file "pers.xls"gegevens ophalen en zet deze in C7, kan dit niet in een macro gebeuren en wat ik graag zou willen is dat als ik in een cell D2 een waarde "x" ingeef deze in cell C7 wordt gezet als de waarde die opgehaald is "0" is .Dit laatste zie ik niet zitten om nog eens in deze formule te zetten.
Ik heb onderstaande formule ingevuld in een cel C7 .
De formule zoekt via cell X2 (wat een datum is en een vaste plaats heeft) te samen met de waarde van B7
Via deze 2 waardes gaat hij in een ander excel file "pers.xls"gegevens ophalen en zet deze in C7, kan dit niet in een macro gebeuren en wat ik graag zou willen is dat als ik in een cell D2 een waarde "x" ingeef deze in cell C7 wordt gezet als de waarde die opgehaald is "0" is .Dit laatste zie ik niet zitten om nog eens in deze formule te zetten.
Code:
=IF(A7=0,"",IF($B$2=1,0,IF($B$2=2,HLOOKUP($X$2,'W:\test\[pers.xls]Sheet1'!$B$4:$IR$49,VLOOKUP(B7,'W:\test\[pers.xls]Sheet1'!$B$6:$IR$49,251,FALSE),FALSE),IF($B$2=3,HLOOKUP($X$2,'W:\test\[pers.xls]Sheet2'!$B$4:$IR$49,VLOOKUP(B7,'W:\test\[pers.xls]Sheet2!$B$6:$IR$49,251,FALSE),FALSE),IF($B$2=4,HLOOKUP($X$2'W:\test\[pers.xls]Sheet3'!$B$4:$IR$49,VLOOKUP(B7,'W:\test\[pers.xls]Sheet3'!$B$6:$IR$49,251,FALSE),FALSE))))))