• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule opstellen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb wat geprobeerd maar krijg niet uitgevogeld waar dat zit, waarschijnlijk kun jij het zo aanwijzen.

Heyz Paul,

Ik heb het al gevonden :o beetje dom van me, je kunt natuurlijk het aantal tekens wijzigen voor LINKS.:rolleyes:

Nou BEDANKT voor je hulp, het is gefixt :D

:thumb::thumb:

ik zal de vraag instellen als "opgelost"

Paul,

Ik heb nog een vraag, ik heb het zelf geprobeerd maar ben niet goed genoeg om het werkend te krijgen.

Zou ik i.p.v bij de Categorie de "categorie nummers", de tekst kunnen hebben?

want bij mij hebben de categorien andere namen, en dat zou veel duidelijker zijn.

dus zo:

_Nr_____Categorie__________Omschrijving______________Klasse
_1.1_____Categorie 1________ vraag..........................??_____ 7
16.3_____Categorie 16________vraag.........................??_____5

mvg

had jij het aantal tekens bij de LINKS formule gedaan aan de hand van een VIND.SPEC formule?
Zo kan je kijken op welke plaats de . staat. Als de punt op plaats 2 staat, dan laat je maar 1 getal zien (meest linker), als de punt op plaats 3 staat, dan laat je de linker 2 getallen zien. Kijk maar eens goed naar de formule, dan zal je het wel snappen.

In het voorbeeldje heb ik ook nog maar even de tekst Categorie gezet voor het nummer.

Bijlagen

Goedemorge Paul,

Euhm ja ik had inderdaad al net zo lang gevogeld tot het werkte ;) en had gewoon door de functie lijst gebladerd, dus was ook bij VIND.SPEC uitgekomen, dus dat werkte.

maar wat ik eigenlijk met helewoord categorie bedoelde, is als deze telkens een andere naam heeft, bijvoorbeeld opgedeeld in kleuren, zoals in het voorbeeld (bijlage)

daar kwam ik niet uit, omdat hij dan bij elke vraag van een categorie die categorienaam moet terugzoeken.

zie voorbeeld!

hopelijk kan dat...

Bijlagen

Euhm ja ik had inderdaad al net zo lang gevogeld tot het werkte en had gewoon door de functie lijst gebladerd, dus was ook bij VIND.SPEC uitgekomen, dus dat werkte.
Goed dat je daar zelf al achter was gekomen en het werkend had gekregen

Voor de categorie naam heb ik gebruik gemaakt van vert.zoeken. In de zoekwaarde moest ik dan alleen .0 achter het gevonden getal plakken. Dit heb ik zo gedaan: ...&".0"

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan