• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule over meerder pagina's (Gevorderen?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

isabel450

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2017
Beste,

Graag zou ik een formule willen hebben zoals uitgelegd in het document.
Ik heb zelf al gepuzzeld hoe ik het resultaat met 1 dag kan berekenen.

Nu is het voor mij de vraag hoe de berekening is voor meerdere dagen.

In het bestand staat uitgelegd wat ik wil berekenen.

Zou iemand mij kunnen/willen helpen?

Bijlagen

Isabel,

je vraag is inmiddels al meer dan 25 keer gelezen en er is nog geen enkele reactie.

Voor mijzelf geldt dat ikgeen idee heb van wat je vraag is, ook niet als ik het bestand bekijk wordt het me niet duidelijk. Kun je een poging doen om die vraag in woorden te stellen in een reactie?

Ik wil een overzicht hebben van vakatieuren/vrije dagen/Vrije uren.

De informaite moet uit de div. tabladen worden gehaald.

Bij het tablad berekening heb ik al uitgerekend voor uren vrij/dagen vrij.

Nu is de vraag hoe dit te doen met het tablad "Vakantie"

De formule moet controleren of de gegevens van de desbetrefende datum/pers nr. overeenkomen.

Daarna is het de bedoeling om in de volgorde van Vrije uren/Vrije dagen/Vakantie/Werk een formule te maken als er een waarde zou zijn die niet klopt...
Bijv. als pers. 1 geen vrije uren heeft dat hij gaat kijken of hij wel vrije dagen heeft opgenomen.

Mocht het rooster van de persoon leeg zijn dan ook bij het eindresultaat "" invoeren.

Ik hoop dat dit duidelijker is, mocht dit nog niet het geval zijn hoor ik het graag.

Het is me nog niet veel duidelijker.

Concreet: wat wil je dat er in F4 op tabblad Berekening als uitkomst komt? en waarom?

Ik wil alereerst een formule hebben voor uitslag 3.

Ik wil kijken of de desbetrefende datum en persoon overeenkomen.

Berekening uitslag 3 (resultaat F4):
Ik wil weten of er in de lijst vakantie pers. nr. 1 voorkomt...
Als dit het geval is wil ik weten of de datum van de rij tussen de datums van Vakantie!E en Vakantie!F zitten

Concreet
-----------1-1-20<F3>
Pers nr. 1 <F4>

Staat Pers. 1 in !Vakantie! ?
Valt <F3> tussen data van !Vakantie! ?

Deze met elkaar te combineren om zo overzicht te krijgen of iemand dagdelen of dagen vrij neemt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan