• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule over status

Status
Niet open voor verdere reacties.

twinnie

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Ik wil graag een groen vinkje in cel B3, als ik in de cellen C1, D1, E1, F1 enz een w heb genoteerd.
Ik wil graag een oranje vinkje in cel B3, als er in een van de cellen C1, D1, E1, F1 enz een of meerdere a-tjes staan.
Als er niet overal een w of een a staat genoteerd, wil ik graag een rood kruisje in cel B3.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen?

Het Excel bestand heb ik erbij gedaan

Bijlagen

Beste twinnie ;)

Kan je dit beter omschrijven.

Allemaal w is groen vinkje ?
1 maal A is oranje vinkje ?
Wanneer moet het dan rood zijn ?

Groetjes Danny. :thumb:

Hoi Danny,

Fijn dat je me wilt helpen, ik zal het beter proberen uit te leggen.

* Als ik in de cellen C3 t/m O3 allemaal 'W's invul moet er in B3 een groen vinkje komen te staan (staat in Q3).
* Als ik in de cellen C3 t/m O3 één D invul en de rest allemaal W's dan mag er in B3 geen groen V inkomen te staan maar een Oranje V (staat in Q4).
* Als ik in de cellen C3 t/m O3 één A invul en de rest D's en/of W's dan moet er in B3 een rood kruisje komen te staan (staat in Q5)

Ik hoop dat ik het zo beter heb uitgelegd zodat jij er misschien iets mee kan, ik hoop het wel :thumb:.

Vast hartelijk dank voor het meedenken,
Twinnie

Danny , prachtig opgelost :thumb: , ik heb er een verborgen kolom bijgedaan ;) TS spreekt van " C3 t/m O3 "

Bijlagen

Beste Trucker 10 ;)

Waarom de verborgen kolom ?

Ik zie dat er nog een foutje zit in mijn formule in cel B3.

Bij deze de aangepaste versie

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Danny ;) , ik had het " > " in de formule ..")>=1 van jouw bestandje gewist :o . terug eens lomp geweest :p

Hoi Danny,

Hartstikke bedankt voor het uitwerken van de formule.
Hier was ik dus zelf echt niet uitgekomen

Nogmaals hartelijk dank voor de moeite :thumb: echt geweldig!!!

Gr. Twinnie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan