• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule plaatsen achter gekoppeld aan de keuze die je maakt in keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanneclaudine

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2017
Goedemiddag,

Wij zijn inmiddels paar uur bezig met het volgende vraagstuk: Ik ben bezig om een budgetplan op te stellen voor mijn organisatie om te gebruiken in het werkveld, echter stuiten we op het volgende probleem.

We hebben een keuzelijst aangemaakt in kolom C waar je kan kiezen voor wekelijks, maand, kwartaal etc. In Kolom D voert de medewerker het bedrag in wat klant ontvangt, en selecteert dus om wat voor periode betaling het gaat. In Kolom E dient dan automatisch het bedrag te verschijnen die gekozen is (maand, wekelijks of jaarlijks etc).

Nu lukt het ons niet om dit voor mekaar te krijgen en is best essentieel voor het gehele bestand ;-) .

Dank je wel alvast! Bekijk bijlage Unite Budgetplan .xlsxBekijk bijlage Unite Budgetplan .xlsx

Dit lijkt mij een optie:
Code:
E12: =D12*KIEZEN(VERGELIJKEN(C12;{"wekelijks";"2 weken";"4 weken";"maand";"kwartaal";"half jaar";"jaar"};0);52/12;26/12;13/12;1;1/3;1/6;1/12)
N.B. in je tabblad Bron staan achter enkele periodes spaties. Deze weghalen s.v.p.

Je mag zelf even stoeien met de vermenigvuldigingsfactoren. Is een maand voor jou bijvoorbeeld 4 weken? Heeft een jaar 52 of 53 weken? Etc.

Edit: voorbeeld toegevoegd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Helemaal top, na wat stoeien staat alles nu goed! Heel erg bedankt en wij snappen weer wat meer van excel :-)

Fijne dag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan