• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule probleem saldo

Status
Niet open voor verdere reacties.

verovsl

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2009
In mijn bijlage zou ik in de kolom saldo het resultaat willen krijgen van hetgene wat nog in voorraad is. Het is zo dat ik in de kolom voorraad een beginaantal ingeef en in de kolom verkoop wordt er dan een positief of negatief getal ingevuld naargelang de verkoop. In de kolom saldo zou ik dan het resultaat willen krijgen. Maar als ik bv. op 1 dag 2x een negatief getal ingeef dan houdt de kolom saldo maar rekening met het laatst negatieve getal.
Wie kan mij helpen ?

Bijlagen

Beste verovsl ;)

Kan je in je bestandje eens een paar voorbeelden aanbrengen, zodat we kunnen zien wat je wil als uitkomst.

Wat bedoel je met een positief of negatief getal in kolom verkoop, gaan ze soms artikelen terugbrengen :D

Graag wat meer duidelijkheid.

Groetjes Danny. :thumb:

Als ik jou verhaal lees dan lijkt het er op dat je al een formule hebt in kolom saldo, maar in jou bestand zie ik nergens een formule staan
Je praat over positief verkoop en negatief verkoop
Misschien handiger om voor elk van deze 2 een eigen kolom te maken?

En ook mij is het niet duidelijk wat je bedoeld met positief en negatief verkoop

Laatst bewerkt:
Ja het klopt dat het kan zijn dat er dingen teruggebracht worden.
Als er een persoon binnenkomt en hij neemt bv. 2 stuks mee van wol1 en later op de dag komt er nog iemand 3 stuks halen (= negatief getal) dan krijg je in de kolom saldo na de eerste klant 5 stuks en nadat je dan later op de dag 2 stuks invult dan komt het saldo op 4 omdat het saldo van de eerste klant genegeerd wordt. Het kan inderdaad ook zijn dat er een klant meerdere stuks terug komt brengen (= positief getal). In de kolom saldo staat normaal gezien de formule "in voorraad" - "verkoop"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan