• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Auriqua

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2005
Berichten
28
Hoi allemaal,

Ik wil graag een aanhef kolom maken in Excel daarvoor gebruik ik onderstaande formule

=IF (E2="M"; IF(C2=""; "heer "&D2);("heer "&C2&" &D2); IF(E2="V"; IF C2=""; ("mevrouw "&D2);("mevrouw "&C2&" "&D2));"heer/mevrouw")))

waarbij

kolom E = geslacht (waar niks in kan staan bij onbekend, M voor man, V voor vrouw)
kolom C = tussenvoegsel (de, het, van het, van der)
kolom D = achternaam

Volgens Excel is er iets fout, maar ik kan het niet vinden. Help mij! Please...

Thanks alvast

Auriqua
 
Doe svp even het bestandje (al dan gescreend van persoonlijke info) in de .zip, dat leest (in ieder geval voor mij) makkelijker
 
zie bijlage..

in het document staat boven aan de formule (kon helaas geen Excel zip maken..)

Auriqua
 

Bijlagen

  • Helpmij.zip
    73,8 KB · Weergaven: 27
ik ga je vraag uitprinten en het bestand op scherm zetten............
 
oeps, het is een Word bestand, dat gaat niet lukken (kan ik niet lezen in Excel)

Wat je het beste kan doen is in de verkenner rechtsklikken op het desbetreffende Excel bestand en dan verschijnt in de popup de optie om te zippen. Daarna nog een keer als zipper bijvoegen.
 
titels

Auriqua,

Probeer deze in F2.

=ALS(E2="M";"heer";ALS(E2="V";"mevrouw";"heer/mevrouw"))

of Engelse versie

=IF(E2="M","heer",IF(E2="V","mevrouw","heer/mevrouw"))
 
=if(E2="M";if(C2="";"heer "&D2;"heer "&C2&" "&D2);if(E2="V";if(C2="";"mevrouw "&D2;"mevrouw "&C2&" "&D2);"heer/mevrouw"))
 
=ALS(E2="M";ALS(C2="";;ALS(C2>"";"heer "&C2&D2;ALS(E2="V";ALS(C2="";"mevrouw "&" "&D2;ALS(C2>"";"mevrouw "&C2&" "&D2;ALS(C2="";"heer/mevrouw";"mevrouw "&C2&" "&D2)))))))

Geeft volgens mij datgene dat je wilt hebben. Je moet alleen even kijken of de volgorde van de laatste ALS goed is. Uiteraard ALS wijzigen in IF.

Even na de tweede Als aanpassen in: "heer "&" "&D2
 
Laatst bewerkt:
Onwaar

Hai, ik wist gewoon zeker dat iemand met hetzelfde probleem worstelde als ik!

Maar als ik de laatste code copieer krijg ik ONWAAR, en mijn xcel kennis is niet zo groot dat ik dit kan oplossen.

Andere code
=if(E2="M";if(C2="";"heer "&D2;"heer "&C2&" "&D2);if(E2="V";if(C2="";"mevrouw "&D2;"mevrouw "&C2&" "&D2);"heer/mevrouw"))
Geeft foutmeding
#naam?

Dus doet het probleem zich nog voort. Wie kan mij aan de juiste code helpen?

Marjolein
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan