• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Formule rang extra

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevinlonk

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2025
Ik heb een formule om de rang te bepalen in excel. Nu wil ik geen gelijke eindstand kunnen hebben maar gewoon van 1 t/m 8. Nu staat er bijvoorbeeld 2 x 6 de plaats Wat ik wil is het gemiddelde bij gelijkstand die hoger is laten bepalen dat die ook hoger in de eindstand komt. Dus bijvoorbeeld degene met 1,14 is hoger dan 1,07. Ze staan allebei op 6. De 1,14 moet dus hoger in ranking dan 1,07. Of 1.07 gaat naar plaats 7 of 1,14 gaat naar plaats 5. Kan dit automatisch toegepast worden op de hele rij ranking ?

Bijlagen

• Bekijk recente foto's.png
    Bekijk recente foto's.png
    995,4 KB · Weergaven: 7
  • Foooo.png
    Foooo.png
    1.021 KB · Weergaven: 7
Kevin welkom op Helpmij.nl,

Het is gewenst om een excel (voorbeeld)bestand aan te leveren. Met foto's kunnen we niet veel, behalve er naar kijken.

Kan je met dit iets, houd ook rekening met het gemiddelde in kolom G6 Tot G14.

Bijlagen

Kan je met dit iets, houd ook rekening met het gemiddelde in kolom G6 Tot G14.
Ja dat bedoel ik wel. Is dit mogelijk dat ook de codes achter tabel in rij u niet te zien zijn ? Code in de cellen ? Of is dat lastig

De gemiddelde berekening gaat niet goed:
Code:
=GEMIDDELDE(G18+G27+H31+G38+H44+G49+H57)/GEMIDDELDE(I18+I27+I31+I38+I44+I49+I57)
Dit is niet anders dan GEMIDDELDE(x)/GEMIDDELDE(Y) oftewel x/y.

Vervang de + tekens door ; tekens....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan