• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule rangschikken

• Onderwerp starter Onderwerp starter tfix
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tfix

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2015
Hey,

Ja ik weet dat er al een hoop over dit onderwerp zijn gemaakt en ik heb er een hoop doorgelezen, maar ik kom toch net niet bij mijn antwoord.

Ik ben met een online spreadsheet bezig, wat bijna het zelfde is maar loopt tegen het volgende aan.
Ik doe aan online racen en wil dat er een hoop mensen hun eigen tijden invullen en dat het dan automatisch de snelste boven aan staan.
Momenteel moet ik alles handmatig sorteren, maar ik heb liever dat hun hele regel met naam en voertuig etc. gekoppeld word aan een sorteer formule in kollom "C" ofzo.

Voorbeeld:
A >>>>>>>>>>>>B>>>>>>>>>>>C
pietje puk...............alfa romeo............03.53.33
tjappie alonso...........BMW.....................03.55.45
Erik cantona............BMW....................03.56.21 (als deze nou aangepast wordt naar 03.55.30 dan moet de hele regel A, B en C een omhoog gaan).

Ik heb dus ongeveer 30 rijders die alleen kollom C mogen invullen en die wil ik dus sorteren met snelste tijd boven aan.
En de hele regel met informatie moet mee gaan......

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Toon even met alles wat je gelezen en geprobeerd hebt hoe ver je al bent. Geef ook even aan hoe het online invullen gaat. Via google docs of, of?

Google spreadsheet,

En ik ga niet alles tonen wat ik gelezen heb hoor, dat is een beetje kansloos.

Ik heb gegoogled op: tijdrang schikken, sorteren op tijd, tijdwedstrijd excel etc.
Ook op dit forum en dan krijg je wel een topic met rangschikken en formules, maar die zijn om 1 kollom te sorteren.
Dat lukt mij nog wel, maar ik moet ook dat de namen en auto's en andere zaken meegaan.

Bedank iig voor uw reactie

Met het tonen bedoel ik een voorbeeld bestand met wat waar staat en de eventuele pogingen die je gedaan hebt om tot het resultaat te komen. En dan als excel bestand en geen plaatje!

Sorry ik dacht dat je wou dat ik alle linkjes ging posten ;-)
Bekijk bijlage Peanut Racing.xlsx

Ik wil dus de kollom naam t/m tijd rangschikken op de kollom tijd.
Ik heb verder niet geprobeerd i.v.m de antwoorden steeds over 1 kollom gaan.

Laatst bewerkt:
Hoe sorteer je nu handmatig? Het lukt mij nl niet om de snelste bovenaan te krijgen. Zet dus svp je sorteersleutels in het bestandje. Het zal wel iets met punten en dubbel punten te maken hebben.

Het automatisch sorteren kan alleen via VBA en of google docs dit ondersteunt weet ik niet.

Ik maak nu een tijdelijk kollom aan naast de tijden.
Daar vul ik hun posities in.
En dan selecteer ik de range en velden en dan sorteer ik kollom G(tijdelijke aangemaakte) van A tot met Z (1 t/m30)
En dan verwijder ik die kollom weer.

Het nadeel is dat ik steeds handmatig de tijden moet controleren en nalopen.
Ik weet even niet wat een VBA is sorry

De tijden kolom ziet excel niet als tijd maar als text daarom gaat het niet goed
Verander het celformaat in tijd en het gaat wel goed
Om duizendste van seconden weer te geven in excel gebruik dan celformaat : m:ss,000
Daarna kun je gewoon sorteren op tijd.

Bijlagen

of een die automatisch sorteert,
als op blad Timetrial Juli in linker deel een tijd wordt ingeven, veranderd rangschikking in rechter deel.

mvg
Leo

Bijlagen

Hey,

Dank jullie wel, we worden warm.
Die Time Trail heb ik niet zo gemaakt, maar ik zie daar al enige formule die volgens mij zo werkt als ik bedoel.
Als ik idd de tijd links aanpas, dan gaat het rechts verspringen.
MAar die Sheet Timetrail zijn er nu 2 naast elkaar.

De bedoeling is dat je de tijd aanpast en dat die regel verspringt.
Ik zal alles aanpassen naar 00:00,000 maar die formule ALS.Fout $bal $bla$bla is mij niet helemaal duidelijk.

Ik heb uw aanpassing geanalyseerd en snap nu waarom hij dubbel stond.
Ik heb het nu opgelost via =sort(b6:F35;5;true) dit is dus voor de mensen die dit ook google>>>> klik een leeg vakje = sorteren, geef het bereik aan, welke kollom wil je alles op sorteren en de laatste true or false is oplopend of aflopen.

Helaas lukt het niet zonder spiegeling, maar ik ben zo ook allang tevreden, zie foto.
Bedankt allemaal!!!!!!!
Naamloos.jpg
((( als je links wat aanpast zal het rechts gesorteerd worden)))))

Laatst bewerkt:
In deze extra blad gezet (test) waar de rangschikking zich automatisch aanpast na veranderen tijd,
maar deze is deels met VBA, weet niet of het werkt als de wijziging via google docs gedaan wordt.

mvg
Leo

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan