• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule Rapport op basis van maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
In bijlage heb ik een excell met een overzicht van verschillende banken.
Alles onder lijn 143 zou automatisch moeten ingevuld worden op basis van de maand
die ik boven met een keuzelijstje kies.
Dus alles boven lijn 143 zijn de gegevens waarmee moet gewerkt worden.
In de synthese dus vanaf lijn 147 staan ook formules om de juiste bedragen erin te krijgen.
Nu staat de maand mei erin.
Dus mijn bedoeling bestaat erin dat wanneer ik nu Januari kies met het keuzemenu,
ik de gegevens van Januari zie. Alle andere tabellen worden dan automatisch aangepast alsook de grafiek op het andere tabblad.
Met welke combinatie van formules is dit mogelijk?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Leo en ook Marky,

Ik ben ook bezig gewest met deze vraag, mar dan alleen met functies en formules. 't is me nog niet helemaal gelukt, maar ben een heel eind.
Het nadeel om op dit werkblad te rapporteren is de opzet van de basisgegevens, ofwel de tabellen tot rij 143.
Is er een mogelijkheid om de opzet te veranderen, of moet het per sé zo blijven? Een database in Excel bouw je op door gestructureerd gegevens neer te zetten om elders rapporten te maken.
Nadeel van de macro is inderdaad dat die precies verwijst naar de stand van zaken nu. Stel nu dat er een kostengroep bijkomt? of een bedrijf? Marky zou dan de macro aan moeten -laten- passen. Vandaar mijn voordel om met functies en formules te werken.
Kom ik op terug.

Richard

In de eerste plaats wil ik Leo al bedanken, ik vind het fantastisch, maar wat Richard zegt is wel waar, als er een bank bijkomt dan of bedrijf dan heb ik een probleem, want ik kan
nog niet werken met het schrijven van macro's.
Zoals de gegevens staan tot boven lijn 143 staan ze in een andere spreadsheat.
Die gegevens zijn de totalen helemaal recht op die andere spreadsheet die hier niet bij
is gevoegd in de bijlagen.
Van mij mag het opzet anders zijn, maar dan zou je bijvoorbeeld op tablad 1 de gegevens
zetten en die automatisch naar tabblad 2 moeten kunnen laten gaan in een vorm die voor
jou gemakkelijker is om met formules de klus te klaren.
Je moet wel opletten want in sommige banken heb je bijvoorbeeld 1 cel lening en in een andere 2 cellen lening en dit is wel van belang. Maar als jij vanop tablad 1 de gegevens overheveld naar tablad 2 en daar die lijnen samenvoegt is geen probleem.
In ieder geval wil ik jullie beiden al bedanken, vind dit een fantastisch forum waar mensen
elkaar helpen. Kan jij Leo of Richard me een boek aanraden waar ik kan leren om macro's te schrijven of andere programmeertaal die je in excell kan toepassen, want het boeit me echt als ik zie wat jullie er allemaal mee kunnen.
Groeten, Mark

Layout aanpassen

Hi,

Je zegt dat de gegevens t/m rij 143 vanuit een ander spreadsheet komen. Is dat een spreadsheet wat je zelf kunt beheren of moet je dat importeren.?

Als je het zelf kunt beheren is het de moeite waard een standaard layout te maken met vaste afstanden tussen de cellen. Bv Bij Ontvangsten B147 = h6 EN b148 = h16 Verschil = 10, echter h149 = h23 vershil = 7 enz.

Verder kijk eens bij Fortis NVB en Artesia NVB. In kolom B komt opeenvolgend Beginsaldo, Ontvangsten, Groep, Lening, LeningGroep, en Uitgaaf
Bij CBC nvb Dezelfde posten maar Groep komt dan plots achter deposito i.p.v Ontvangsten

En stel: Nu is er bij bv Dexia BEC geen lening Maar over een jaar wil je wel een lening
Dan is er een probleem

Als daar een vaste lijn in zou zitten is de oplossing zo gepiept. Werkt voor Richard ook een stuk gemakkelijker.

De boeken: Zoek naar Visual Basic voor applications (Algemeen) en Excel 2003 Visual Basic(Speciaal voor excel =VBa6)

Bedankt voor de tip voor de boeken.

De gegevens komen uit een grote spreadsheet waarvan ik de laatse kolom kopieer.
En bij sommige banken staan de ontvangsten, deposito's, leningen niet in de zelfde
volgorde, ik heb dit ook al willen veranderen, maar word beheerd door een andere persoon,
maar ben ook voorstander om een layout voor alle banken te gebruiken zodanig als er dan een lening bijkomt in een andere bank dit geen extra werk meebrengt om te liggen herprogrammeren. Dit zal ik nog eens vragen en indien ok aanpassen en dan terug op
de site zetten.

Groeten, Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan