• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule resultaat #N/A afvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patricw

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Beste allemaal,

Ik heb in een cel onderstaande formule:

Code:
=IF(A2<>"",VLOOKUP(A2,TEPlabellotsdata,15,FALSE),"")

Echter, bij het ontbreken van de tekst uit A2 in de lookup tabel krijg ik #N/A als resultaat. Dit wil ik graag afvangen en daar waar het resultaat #N/A is een leeg veld.

Iemand een suggestie?

groet, Patric

Je kan dat natuurlijk zo opvangen:
Code:
=ALS(A2<>"";ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;TEPlabellotsdata;15;0);"");"")
Maar dit levert een 0 op bij geen gevonden waarde, is het dan toch niet beter om een N/A te zetten, zodat je tenminste weet dat er geen waarde gevonden is?
OF zo:
Code:
=ALS(A2<>"";ALS(VERT.ZOEKEN(A2;TEPlabellotsdata;15;0)=0;"";VERT.ZOEKEN(A2;TEPlabellotsdata;15;0));"")
Maar dit levert ook een lege cel op als de gevonden waarde effectief 0 is.

Laatst bewerkt:
Hoi Cobbe,

Dank voor de reactie.

Jouw eerste variant geeft een foutmelding "Too many arguments".

Code:
=IF(A2<>"",ISERROR(VLOOKUP(A2,TEPlabellotsdata,15,0),""),"")

Als er een nul komt is niet erg, #N/A is vervelender.

groet, patric

Ik zou het zo doen:
Code:
=IF(ISERROR(VLOOKUP(A2,TEPlabellotsdata,15,0)),"",VLOOKUP(A2,TEPlabellotsdata,15,0))
De check dus op de plek waar het fout gaat.

Je kan kiezen uit 2 varianten:
Code:
=ALS(ISFOUT((VERT.ZOEKEN(A2;TEPlabellotsdata;15;0)));"";(VERT.ZOEKEN(A2;TEPlabellotsdata;15;0)))

of

=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A2;TEPlabellotsdata;15;0);"")

Klopt, deze werkt, maar dan kom ik weer in mijn andere draadje in Access, nu update de update query het veld naar 0. En dat moet dus niet want deze 0 is afkomstig van niet aanwezige data.

Terug naar Access.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan