• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule samenvoegen te veel argumenten??

Status
Niet open voor verdere reacties.

excel001

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hallo allemaal,
Ik kom er niet uit. ik wil twee formules samenvoegen en krijf als foutmelding te veel argumenten ingevoerd. Hoe kan ik deze twee formules toch samen voegen. De bedoeling hiervan is dat ik op drie dingen kan zoeken.

1) =ALS(EN(F8="";F10="");"";ALS(F8<>"";VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&F4&""&"'!a1");VERGELIJKEN("*"&F8&"*";INDIRECT("'"&F4&"'!a1:a400");0)-1;0);VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&F4&""&"'!a1");VERGELIJKEN(F10;INDIRECT("'"&F4&"'!c1:c400");0)-1;0)))

Ik wil formule twee aan een voegen.

2)VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&F4&""&"'!A1");VERGELIJKEN("*"&F9&"*";INDIRECT("'"&F4&"'!B1:B400");0)-1;0)))

grt.

Hallo allemaal,
Ik kom er niet uit. ik wil twee formules samenvoegen en krijf als foutmelding te veel argumenten ingevoerd. Hoe kan ik deze twee formules toch samen voegen. De bedoeling hiervan is dat ik op drie dingen kan zoeken.

1) =ALS(EN(F8="";F10="");"";ALS(F8<>"";VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&F4&""&"'!a1");VERGELIJKEN("*"&F8&"*";INDIRECT("'"&F4&"'!a1:a400");0)-1;0);VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&F4&""&"'!a1");VERGELIJKEN(F10;INDIRECT("'"&F4&"'!c1:c400");0)-1;0)))

Ik wil formule twee aan een voegen.

2)VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&F4&""&"'!A1");VERGELIJKEN("*"&F9&"*";INDIRECT("'"&F4&"'!B1:B400");0)-1;0)))

grt.

Code:
=ALS(EN(F8="";F10="");"";ALS(F8<>"";VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&F4&""&"'!a1");VERGELIJKEN("*"&F8&"*";INDIRECT("'"&F4&"'!a1:a400");0)-1;0);ALS(F9<>"";VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&F4&""&"'!A1");VERGELIJKEN("*"&F9&"*";INDIRECT("'"&F4&"'!B1:B400");0)-1;0)
;VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&F4&""&"'!a1");VERGELIJKEN(F10;INDIRECT("'"&F4&"'!c1:c400");0)-1;0))))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
Het geeft nu geen fouten meer aan, maarrrr de gevoegde formule werkt niet. I
Als ik nu bv voornaam invul dan gebeurt er niets. Achternaam en nummer doen het wel.

Zie bestandje.

Bijlagen

Bedankt voor je reactie.
Het geeft nu geen fouten meer aan, maarrrr de gevoegde formule werkt niet. I
Als ik nu bv voornaam invul dan gebeurt er niets. Achternaam en nummer doen het wel.

Zie bestandje.

Dat ligt aan jouw formule, in het begin zeg je namelijk
Code:
ALS(EN(D3="";D5="");"";
Als je dan alleen in D4 een voornaam zet dan zijn D3 en D5 nog steeds leeg en krijg je dus een lege cell als uitkomst.

Ik heb je formule aangepast zodat het wel werkt ;)
Edit: Roncancio was me net iets voor :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb de formule aangepast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan