• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

excel001

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Berichten
134
1) =ALS(F8="";"";VERT.ZOEKEN($F$8;INDIRECT("'"&G4&"'!A1:B100");1;ONWAAR))

Deze formule is goed en wil onderstaande formule voegen.
met onderstaande formule kan ik op deel van een naam zoek.

Is het mogelijk om deze twee samen te voegen.

2) =ALS(f8="";"";VERT.ZOEKEN(TEKST.SAMENVOEGEN("*";g4;"*");1;0))........
 
Is het mogelijk om deze twee samen te voegen.

Uiteraard.
Ik ben wel uitgegaan van de vorige vraag, dus met de cellen D2 en D3.

Code:
=ALS(D3="";"";VERT.ZOEKEN(TEKST.SAMENVOEGEN("*";$D$3;"*");INDIRECT("'"&D2&"'!A1:B100");2;ONWAAR))

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Roncancio bedankt
Hoe kan ik ook bv op voornaam zoek. ik heb al eerder een oplossin gekregen, DBlezen, maar die formule kan ik niet combineren met deze formule.

is er een ander manier in combinatie met deze formule ook op voornaam zoeken.
1) =ALS(D3="";"";VERT.ZOEKEN(TEKST.SAMENVOEGEN("*";$D$3;"*");INDIRECT("'"&D2&"'!A1:B100");2;ONWAAR))

dblezen (dank aan Babo)
2) =ALS(ISFOUT(DBLEZEN(Database;blad2!A$3;J$3:K$4));"niets gevonden";ALS(INDEX(Database;DBLEZEN(Database;blad2!A$3;J$3:K$4)-2;RIJ()-3)=0;"";INDEX(Database;DBLEZEN(Database;blad2!A$3;J$3:K$4)-2;RIJ()-3)))


Het beste is om deze twee samen te voegen, maar het lukt mij helaas niet.
 
Laatst bewerkt:
Roncancio bedankt
Hoe kan ik ook bv op voornaam zoek. ik heb al eerder een oplossin gekregen, DBlezen, maar die formule kan ik niet combineren met deze formule.

is er een ander manier in combinatie met deze formule ook op voornaam zoeken.
1) =ALS(D3="";"";VERT.ZOEKEN(TEKST.SAMENVOEGEN("*";$D$3;"*");INDIRECT("'"&D2&"'!A1:B100");2;ONWAAR))

dblezen (dank aan Babo)
2) =ALS(ISFOUT(DBLEZEN(Database;blad2!A$3;J$3:K$4));"niets gevonden";ALS(INDEX(Database;DBLEZEN(Database;blad2!A$3;J$3:K$4)-2;RIJ()-3)=0;"";INDEX(Database;DBLEZEN(Database;blad2!A$3;J$3:K$4)-2;RIJ()-3)))


Het beste is om deze twee samen te voegen, maar het lukt mij helaas niet.


Code:
=ALS(EN(D3="";D4="");"";ALS(D3<>"";VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&D2&""&"'!A1");VERGELIJKEN(D3;INDIRECT("'"&D2&"'!A1:A100");0)-1;0);VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&D2&""&"'!A1");VERGELIJKEN(D4;INDIRECT("'"&D2&"'!B1:B100");0)-1;0)))

AlsD3 of D4 is ingevuld dan wordt de naam weergegeven.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Roncancio

Bedant voor je reactie het werkt, alleen mis ik het eerste gedeelte van de formule waarmee je op een deel van de naam kan zoek.
VERT.ZOEKEN(TEKST.SAMENVOEGEN("*";$D$3;"*")

ik heb dit geprbeerd in de opgegeven formule toe te passen, maar het werk niet.
Zou je mij hiermee kunnen helepen?

=ALS(EN(D3="";D4="");"");VERT.ZOEKEN(TEKST.SAMENVOEGEN("*";$D$3;"*");ALS(D3<>"";VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&D2&""&"'!A1");VERGELIJKEN(D3;INDIRECT("'"&D2&"'!A1:A100");0)-1;0);VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&D2&""&"'!A1");VERGELIJKEN(D4;INDIRECT("'"&D2&"'!B1:B100");0)-1;0))))

alvast bedankt.
 
Roncancio

Bedant voor je reactie het werkt, alleen mis ik het eerste gedeelte van de formule waarmee je op een deel van de naam kan zoek.
VERT.ZOEKEN(TEKST.SAMENVOEGEN("*";$D$3;"*")

ik heb dit geprbeerd in de opgegeven formule toe te passen, maar het werk niet.
Zou je mij hiermee kunnen helepen?

=ALS(EN(D3="";D4="");"");VERT.ZOEKEN(TEKST.SAMENVOEGEN("*";$D$3;"*");ALS(D3<>"";VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&D2&""&"'!A1");VERGELIJKEN(D3;INDIRECT("'"&D2&"'!A1:A100");0)-1;0);VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&D2&""&"'!A1");VERGELIJKEN(D4;INDIRECT("'"&D2&"'!B1:B100");0)-1;0))))

alvast bedankt.

Bij deze.

Code:
=ALS(EN(D3="";D4="");"";ALS(D3<>"";VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&D2&""&"'!A1");VERGELIJKEN("*"&D3&"*";INDIRECT("'"&D2&"'!A1:A100");0)-1;0);VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&D2&""&"'!A1");VERGELIJKEN("*"&D4&"*";INDIRECT("'"&D2&"'!B1:B100");0)-1;0)))

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Kan iemand mij misschien vertellen waarom ik met deze formule niet op getallen kan zoek.
=ALS(EN(D3="";D4="");"";ALS(D3<>"";VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&D2&""&"'!A1");VERGELIJKEN("*"&D3&"*";INDIRECT("'"&D2&"'!A1:A100");0)-1;0);VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&D2&""&"'!A1");VERGELIJKEN("*"&D4&"*";INDIRECT("'"&D2&"'!B1:B100");0)-1;0)))

grt.
 
Kan iemand mij misschien vertellen waarom ik met deze formule niet op getallen kan zoek.
=ALS(EN(D3="";D4="");"";ALS(D3<>"";VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&D2&""&"'!A1");VERGELIJKEN("*"&D3&"*";INDIRECT("'"&D2&"'!A1:A100");0)-1;0);VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&D2&""&"'!A1");VERGELIJKEN("*"&D4&"*";INDIRECT("'"&D2&"'!B1:B100");0)-1;0)))

grt.

Je kunt uitsluitend naar gehele getallen zoeken niet naar gedeeltes van getallen en dan dien je "*" uit de formule te halen.
Tenzij je de getallen als tekst neerzet.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ik ben te vreden met deze formule, moet alleen oplossing vinden voor getallen.

ik heb geprobeerd getallen om te zetten, maar werkt niet.
ik heb dit teken voor getallen geplaatst '123.

of moet ik 't anders doen..

grt.
 
Ik ben te vreden met deze formule, moet alleen oplossing vinden voor getallen.

ik heb geprobeerd getallen om te zetten, maar werkt niet.
ik heb dit teken voor getallen geplaatst '123.

of moet ik 't anders doen..

grt.

Je kunt wel zoeken op getallen, maar uitsluitend in z'n geheel.
Bijv.:
Je kunt met 2 niet zoeken naar 22, 27, 92 oid.

Met deze formule kun je zoeken met getallen.
Code:
=ALS(EN(D3="";D4="");"";ALS(D3<>"";VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&D2&""&"'!A1");VERGELIJKEN(D3;INDIRECT("'"&D2&"'!A1:A100");0)-1;0);VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&D2&""&"'!A1");VERGELIJKEN(D4;INDIRECT("'"&D2&"'!B1:B100");0)-1;0)))

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Roncancio
Bedankt voor je reactie.

Ik kan inderdaad getallen zoeken, maar ik ben wel die formule waarmee je op een deel van een woor kon zoek kwijt.

Ik heb misschien een ander oplossing ik weel alleen niet of dat mogelijk is.

Ik wil in in kololm d3 wel op naam/ danwel gedeelte van de naam zoals de vorige formule.
In kolom d4 op getallen zoek. Zou dit kunnen. Ik heb geen idee, Ik heb gesleuteld aan formule, maar kom er niet uit.

ik hoop dat je mij kan helpen.

grt.
 
Roncancio
Bedankt voor je reactie.

Ik kan inderdaad getallen zoeken, maar ik ben wel die formule waarmee je op een deel van een woor kon zoek kwijt.

Ik heb misschien een ander oplossing ik weel alleen niet of dat mogelijk is.

Ik wil in in kololm d3 wel op naam/ danwel gedeelte van de naam zoals de vorige formule.
In kolom d4 op getallen zoek. Zou dit kunnen. Ik heb geen idee, Ik heb gesleuteld aan formule, maar kom er niet uit.

ik hoop dat je mij kan helpen.

grt.

Dit zou moeten werken:
Code:
=ALS(EN(D3="";D4="");"";ALS(D3<>"";VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&D2&""&"'!A1");VERGELIJKEN("*"&D3&"*";IN DIRECT("'"&D2&"'!A1:A100");0)-1;0);VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&D2&""&"'!A1");VERGELIJKEN(D4;INDIRECT("'"&D2&"'!B1:B100");0)-1;0)))
Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan