• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Formule slaat 1 pagina op ipv 4 in PDF

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijsbert1960

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2017
Hallo Allemaal

Ik heb een werkblad en de grote is 4 pagina's maar met de formule slaat hij alleen het bereik A1:AF43 op en hij moet het bereik A1:F137 als 4 pagina's in 1 PDF bestand opslaan. Ik weet niet waarom of wat er fout is aan de formule. Ik gebruik de onderstaande formule.

Code:
With Sheets("Afwijkrap")
    ActiveSheet.Unprotect Password:="ike"
        Dim FacName As String
        Dim saveLocation As String
        saveLocation = ActiveSheet.Range("AN1").Value
        FacName = ActiveSheet.Range("AO1").Value
            ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=saveLocation & FacName & Format(Now, " dd-mm-yyyy") & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, From:=1, To:=1, OpenAfterPublish:=False
        .Range("AO2") = .Range("AO3").Value
    ActiveSheet.Protect Password:="ike"
End With

M Vr Gr
Gijs

Ik zie nergens een selectie van je gewenste bereik.
Plaats een voorbeeld documentje.

Hallo Edmoor

Hierbij het document daar heb ik een uitleg staan over het bereik dat geselecteerd moet worden in bepaalde gevallen

M Vr Gr
Gijs

Bijlagen

Een xlsx document be vat nooit VBA code.

Hallo Edmoor

Ik heb dit gauw even gemaakt het orgineel is te groot en bevat privecy info op alle bladen maar is wel in xlsm ik kan het bestand indien nodig aanpassen naar xlsm

M Vr Gr
Gijs

Probeer deze eens:

Bijlagen

Hallo Edmoor

Hij doet het alleen kon ik hem eerst niet vinden met Uw coden en heb die aangepast naar de 2e code en toen had ik hem dus Thisworkbook.Path veranderd in Filename:=saveLocation.
Code:
.Range("A1:G137").ExportAsFixedFormat 0, ThisWorkbook.Path & "\" & FacName & Format(Now, " dd-mm-yyyy") & ".pdf"
Code:
.Range("A1:AL137").ExportAsFixedFormat 0, Filename:=saveLocation & FacName & Format(Now, " dd-mm-yyyy") & ".pdf"
Hartelijk dank voor Uw hulp ik had verschillende formule's bekenen en geprobeerd maar werkte niet.

M vr gr
Gijs

Tsja, in je voorbeeld document is Savelocation leeg, dus moest ik er wat van maken.
Die Filename:= mag je weg laten.
Dat is het verschil tussen benoemde en positionele parameters..

NB:
Het zijn geen formules maar macro's.
Formules staan in cellen op een werkblad.

Ja maar ik ben eruit gekomen dankzij Uw hulp nogmaals Hartelijk Dank
Ik heb het op opgelost gezet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan