• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule SOM.ALS geeft niet gewenst resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

appels1982

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2022
Goededag,

Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende.
In bijgevoegd bestand wil ik door middel van de formule som.als in het werkblad een controle uitvoeren met de werkbladen Appels t/m Kiwi.
Het criterium wat ik hanteer voor de formule is het veld Grootboeksleutel.
De cellen H20 t/m H24 geven niet het resultaat wat ik verwacht.
Dit zou moeten zijn:
[TABLE="width: 97"]
[TR]
[TD="align: right"]46.031.884,40[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: right"]10.000,00[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: right"]14.256,00[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: right"]630.480,00[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: right"]142.638,10
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Ergens in het werkblad Controle of in het werkblad Peren gaat er iets niet goed.
Heel erg bedankt voor de hulp!

Bijlagen

Wonderlijk probleem, dat wellicht te maken heeft met de lengte van je sleutel. Als ik als test op het tabblad Peren je sleutel vervang door dit: ="Sleutel "& I2, dan werkt het prima als ik op tabblad Peren een Som.Als maak. Met de originele sleutel krijg je inderdaad het totaalbedrag. Hij herkent de sleutel dus niet. Maak ik de volgende sleutel: =F2&"."&H2&"."&I2 en totaliseer ik op de waarde 459200.400200.540995, dan krijg ik als totaal 797374,1. En dat is exact de totale waarde van alle grootboeksleutels minus de waarden van sleutel 459200.400200.000000. En dat is dan de (ingekorte) sleutel die jij graag had gezien :). Wonderlijk dus...

Het vreemde is dat de lengte van de grootboeksleutel niet altijd uitmaakt.
Op een ander werkblad krijg ik met andere data namelijk wel het gewenste resultaat.
Zie werkblad Control 1. De bronnen van beide werkbladen zijn anders. Er zit wellicht iets niet goed in de celeigenschappen o.i.d.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan