Formule som in Query

Status
Niet open voor verdere reacties.

bs317

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Ik heb een query aangemaakt van een aantal leden van een club die jaarlijks hun lidgeld betalen. Nu wik ik een rapport maken waar ik op kan zien hoeveel het totaal is van de ontvangen lidgelden voor dit jaar.
Groetjes, Bernard
;)

Om hier antwoord op te kunnen geven moet je minimaal de structuur van de tabellen geven waar de relevante gegevens in staan.

Maar een duwtje in de goede richting:
Maak een nieuwe query in ontwerp weergave. Klik in het menu op het sigma (mislukte E) tekentje. Dan komt er een extra regel bij in de ontwerp weergave. Selecteer de kolom waarin de bedragen staan en voeg een criterium toe waarmee je het huidige jaar alleen laat zien.

Grtz,

een woordje uitleg

Het gaat hierover: Ik heb 2 tabellen. Een met de leden van de club met de gegevens en een ander tabel met het innen van de lidgelden. Ik heb nu een query gemaakt met de gegevens van deze tabellen. Nu wil ik in een raport zien hoeveel lidgeld er is betaald. Dus een som hiervan en dat moet je ingeven in je query. Maar hoe weet ik niet.
Bedankt voor je reactie.
Bernard

Beheer25 geeft volgens mij wel duidelijk weer hoe je dat in een query moet weergeven, maar nogmaals dan:
Je maakt dus gewoon een nieuwe query, druk op de Grieke letter E (sigma), dan wordt er een rijregel in de ontwerpweergave toegevoegd. Kies hier som en kies voor de bron de kolom waarin staat van wie je hoeveel hebt geind. (= is NL?) Nu ga je naar de gewone weergave en tada, het totale geinde geld staat er. En dit kun je dan weer verwerken in je rapport

Ik heb de query gemaakt zoals hier beschreven staat maar op mijn rapport blijft er nog steeds geen som van de totalen. Zou het iets te maken kunnen hebben met de soort relatie die ik gemaakt heb in deze query tussen de twee tabellen.
Groetjes.

Ik heb het uiteindelijk gevonden. Het zat hem eigenlijk in de opmaak van het rapport.
Aan iedereen bedankt voor de steun.
Groetjes en tot ziens.
Bernard:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan