• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule sommen.als met dynamisch optelbereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinterim

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2010
Wie kan mij vertellen hoe ik een sommen.als formule dynamisch kan maken. Het optelbereik moet dynamisch worden gemaakt. Deze is namelijk afhankelijk van een variabele (rij). Oplossing ligt waarschijnlijk in de combinatie van de formules Indirect / Index / Vergelijken / Verschuiving. De variabele kan ook nog eens dubbel voorkomen in de rij.

Zie bijgaande link naar het bestand. Dit spreekt meer tot de verbeelding.

Wie oh wie kan mij helpen?

weinterim

Bijlagen

Wat je prima omschrijft is een wijze waarop jij verwact hoe het opgelost kan worden. Wat ik liever had gezien : Wat zouden de juiste antwoorden in je overzicht moeten zijn.

Heb het bestand bekeken, Ik kan niet direct vinden met wat je bedoeld dat er fout gaat..
Wel kan volgens mij de formule met de als.fout/sommen.als en verschuiving eenvoudiger met een somproduct formule
Code:
Voor in L7  : =SOMPRODUCT(($C$7:$C$13=$K$6)*($E$4:$G$4=$K7)*($D$7:$D$13=L$4)*($E$7:$G$13))
Voor in L14 : =SOMPRODUCT(($C$7:$C$13=$K$13)*($E$3:$G$3=$K14)*($D$7:$D$13=L$4)*($E$7:$G$13))
Beide doortrekken naar beneden en naar rechts.

Laat maar weten wat er fout gaat.

Succes,

Somproduct formule

Hoi Thankyou,

Jouw formule met somproduct werkt perfect.

Dank je.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan