• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule tekst.samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvangils

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Ik heb uit een databasebestand een export gemaakt naar Excel om het vervolgens weer te gaan importeren in een nieuw aangeschaft ERP-systeem. Het betreft contactmomenten met klanten.

Het oude databasesysteem exporteert de gegevens als volgt:

Cel A2: Naam klant
Cel B2: Contactpersoon binnen ons bedrijf
Cel C2: Datum van contact
Cel D2: Notitie van contactmoment

Per klant zijn er meerdere contactmomenten vastgelegd. Zo staat in cel A3 geen klantnaam, maar staat er in cel B3,C3 en D3 een ouder contactmoment met de klant die in Cel A2 is benoemd.
Per klant is er minimaal 1 en maximaal 60 contactmomenten vastgelegd.

Om deze gegevens te kunnen importeren moet ik alle gegevens van één klant op één rij zien te krijgen, in maximaal 2 velden (Naam klant & notities)

Het is me al gelukt om de contactpersoon, datum en notitie samen te voegen tot 1 veld (=TEKST.SAMENVOEGEN(B2," ",TEKST(C2,"dd-mm-yy"),": ",D2)

Nu wil ik een formule maken om alle contactmomenten van 1 klant achter elkaar te plakken. Ik ben dus op zoek naar een formule zijn die teksten die nu onder elkaar staan in kolom B samenvoegt tot 1 veld, tot de rij waarin een nieuwe klantnaam in kolom A staat. Dus de ene keer kunnen dat 2 rijen (en dus contactmomenten) zijn, de andere keer 48.

Welke Excel koning kan mij hierbij helpen?

Probeer onderstaande formule:
Code:
=A2&" "&B2&" "&TEKST(C2;"dd-mm-yy")&" "&D2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan