• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule TODAY of NOW in Excel en Google Spreadsheets

Status
Niet open voor verdere reacties.
@gast0660,

Wil je het documentje waar je aan gewerkt hebt ook even hier plaatsen? En dan natuurlijk ontdaan van Jan Piet en Corneel:d

Hoi Vena, goede vriend,
Dit was een google spreadsheet (online dus, waarvan ik door TS online toegang heb gekregen naar een VB bestandje)
Maar dit zijn de twee scriptjes
Code:
voor de hele kolom
Code:
function onEdit(e) {
  var s, sname;
  s=e.source.getActiveSheet();
  sname='verschuur';//<<<<<<<<<<<<<<verander hier je bladnaam
  if ((s.getName()==sname)  && (e.range.getColumn()==3)) e.range.offset(0,-1).setValue(new Date());
}
en voor C3 alleen
Code:
function onEdit(e) {
  var s, sname;
  s=e.source.getActiveSheet();
  sname='verschuur';//<<<<<<<<<<<<<<verander hier je bladnaam
  if ((s.getName()==sname) && (e.range.getA1Notation()=="C3")) e.range.offset(0,-1).setValue(new Date());
}

Laatst bewerkt:
Dank je. Dan ga ik er zelf wel een keer mee freubelen/prullen;)

Beste Vena,
Het is Java based, maar je hebt een beetje Google java en je hebt een beetje Adobe java en binnenkort hebben we een beetje Vena java :D
Java universeel, daar heb nog wat bedenkingen bij, ik probeer gewoon wat bij te blijven.
Ze zeggen, hoe ouder hoe wijzer, bij mij is het helaas hoe ouder hoe meer ik vergeet.

@Dotchie
Ben deze hier nog tegengekomen als handtekening

Hoe meer je weet hoe meer je vergeet
Hoe meer je vergeet hoe minder je weet
Hoe minder je weet hoe minder je vergeet
Hoe minder je vergeet hoe meer je weet.

@ plonske, ik zou zeggen, ik ga deze onthouden maar dan weet ik weer meer ....:o:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan