Een nieuwe klant wordt toegevoegd aan een sheet met onderstaande code. Dat gaat goed maar bij het wijzigen van bijvoorbeeld adres of telefoonnummer moet dat ook automatisch worden doorgevoerd naar kolom A. Die kolom wordt namelijk ook in sheet "Calculatie" neergezet voor een verticale zoekfunctie.
Het meest eenvoudig leek het me om in kolom "R" een formule te plaatsen die gelijk is aan de cellen die in kolom A staat. De formule mag volgens mij ook gelijk in kolom A komen maar dat geeft waarschijnlijk een probleem met vert.zoeken vanuit sheet "calculatie". Via het zoeken op het forum lijkt het steeds alsof ik de oplossing heb maar in de praktijk werkt het dan niet.
Daarom graag hulp.
Het meest eenvoudig leek het me om in kolom "R" een formule te plaatsen die gelijk is aan de cellen die in kolom A staat. De formule mag volgens mij ook gelijk in kolom A komen maar dat geeft waarschijnlijk een probleem met vert.zoeken vanuit sheet "calculatie". Via het zoeken op het forum lijkt het steeds alsof ik de oplossing heb maar in de praktijk werkt het dan niet.
Daarom graag hulp.
Code:
Private Sub cmdOpslaan_Click()
Dim x As Long
If TxtAchternm = "" Then MsgBox "Achternaam of bedrijfsnaam invullen": Exit Sub
Sheets("Klanten").Activate
With ActiveSheet
x = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1
Range("A" & x) = TxtAchternm + ", " + TxtVoorTussen + ", " + TxtStraat + " " + TxtHuisnr + ", " + TxtPlaats + ", Tel.nr." + TxtTelefoon
Range("B" & x) = TxtAanhef
Range("C" & x) = TxtVoorTussen
Range("D" & x) = TxtAchternm
Range("E" & x) = TxtStraat
Range("F" & x) = TxtHuisnr
Range("G" & x) = TxtPostcd
Range("H" & x) = TxtPlaats
Range("I" & x) = TxtKorting
Range("J" & x) = TxtTelefoon
Range("K" & x) = TxtTelefoon2
Range("L" & x) = TxtOmschTel2
Range("M" & x) = TxtFax
Range("N" & x) = TxtEmail
Range("O" & x) = TxtTAV
Range("P" & x) = TxtBijzonder
Range("Q" & x) = TxtKlantnr.Value
End With
UserForm_Initialize
With Sheets("Klanten").Range("A2").CurrentRegion
.Sort Sheets("Klanten").[A2], xlDescending, Sheets("Klanten").[b2]
.Columns(1).Copy Sheets("Calculatie").Range("CH2")
End With
Application.CutCopyMode = False
If Err.Number = 0 Then
MsgBox "Bereik gekopieerd.", vbOKOnly + vbInformation
End If
Unload Me
Sheets("Calculatie").Select
End Sub
Laatst bewerkt door een moderator: