• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule totaal uren berekenen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je moet tijden invoeren met een : dus 9:00 en 15:00.

Om het invoeren van uren en minuten te vereenvoudigen

zie de bijlage

Bijlagen

Bij vakje E9 moet automatisch uitgerekend worden hoeveel uren er totaal gewerkt is.
(dus eindtijd D9 min de begintijd C9)

En in vakje G9 moet uitgerekend worden hoeveel uren er teveel of te weinig zijn gewerkt.
Dus 27,74 uur zou er normaal gewerkt moeten worden, maar het verschil moet nu te zien zijn (in G9) of er meer of minder is gewerkt dan dit.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd. :)

Alvast bedankt weer :thumb:

Misschien is dit overzichtelijker?

Heb je een nieuwe dag gemaakt met meer uren?
Bij mij gaan er maar 24 in en geen 27,4
Hoe bereken je dit?

Bijlagen

Ik zit net bedenken dat het eigenlijk niet nodig is om G9 t/m G15 in te laten vullen. :)
Die vakjes kunnen dus weg eigenlijk...en vakje G17 moet blijven.
Het betreft namelijk een werkweek van 27,74 uur.
Dus het is belangrijk dat het totaal van de ingevulde gewerkte uren in een week vergeleken wordt met de 27,74 uur die gewerkt horen te worden.
Dus dat er dan eind van de week staat zoveel uur te weinig of teveel gewerkt. (G17)

Ik hoop dat het nog een beetje te volgen is....:thumb:

Voor G17

PHP:
=SOM(E9:E15)*24-27,74

Sinds wanneer is 0,7 Fte geen 28 uur meer?

TOPPIE !!! :)

Ik heb het nu werkend...dank jullie wel voor de snelle service. :thumb:

PS. Uh, ja ik snapte ook al niet dat het geen 28 uur is...ik kreeg dit getal (27,74)
door van m'n collega...maar anders kan ik het nu zo aanpassen in de formule, mocht het nodig zijn. :)

Groetjes Danny

Vergeet je niet om de vraag als opgelost te zetten, dank u.
Bij de andere vragen was je zo enthousiast, dat je het vergat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan