• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule uit een andere cel gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit098

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2012
Beste Forum leden,

Is er een mogelijkheid om een formule uit een andere te gebruiken?

Ik ben een uren bestand aan het maken met voor iedere werknemer een ander tabblad.
de bladen zijn nagenoeg gelijk op het eerste tabblad wil ik de formules hebben staan b.v. 27-4-2023 staat in de column cao uren =E4/E6 (werkuren per week/het aantal dagen dat iemand werkt in de week)

nu zou ik graag willen dat in de andere tabbladen word gekeken bij het vakje Basis!E129 voor de formule. (zodat als er cao wijzigingen zijn dat ik alleen de basis hoef aan te passen) simpel gezegd =KIJKNAARDEFORMULEIN(Basis!E129)

Ik ben al een tijdje aan google`n geweest maar ik kan er geen mogelijkheid vinden... jullie misschien wel?

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt.

Het helpt altijd als je een voorbeeldbestandje (excel en zonder "gevoelige" zaken) plaatst waar het probleem in geschetst en toegelicht wordt

Laatst bewerkt:
Hierbij het document (of een gedeelte ervan)

in het tablad Basis zie je in column E en G bij de feestdagen een aantal formules

het tablad bediening1!E109 zou ik graag willen dat hij kijkt naar de formule die staat in Basis!E109 maar dan wel rekent met de gegevens van bediening1!E4 en E5

Ik kan natuurlijk de tabbladen van de werknemers gewoon nu kopieren vanaf het tabblad basis, maar als er wat veranderd in de feestdagen moet ik ze allemaal aanpassen.

Bijlagen

Op tabblad Bediening 1 stond in cel E109 de formule =E4/5

Zoals ik uw vraag begrepen had, dat zou ik in die cel E109 de formule =Basis!E4/5 zetten
Deze zoekt de waarde in cel E4 op de tabblad Basis

Het is denk ik niet helemaal duidelijk wat ik bedoel....

Er komen straks 40 tabbladen van verschillende werknemers. de werknemers hebben allemaal het zelfde cao. echter veranderen de regels omtrent over uren, vakantie uren, feestdagen nog wel eens...

als ik formules in elk tabblad zet moet ik bij een wijziging 40 keer de wijziging door voeren...

daarom wou ik de formules in het eerst tabblad zetten (basis). en dat de rest van de tabbladen daar naar kijkt.
Net eigen zoek werk heb ik het idee dat het niet mogelijk is, dus dacht ik misschien weet iemand anders er wel iets op.

Als het niet kan of lukt maak ik een macro die de wijzigingen doorvoert in de 40 tabbladen

Maar dat doet de manier van Wally toch?
Dus overal eenmalig =Basis!E4/5 in zetten en dan alleen de cellen in Basis aanpassen

Als je voor 40 verschillende werknemers verschillende uren hebt in te vullen. Lijkt mij het toch logisch dat je toch het 40 maal moet invoeren.
Als je dezelfde uren in moet vullen dan kan je dit oplossen op de manier die ik heb voorgesteld

Anders denk ik dat ik de vraag toch niet goed versta

gerrit, je schrijft:
Er komen straks 40 tabbladen van verschillende werknemers. de werknemers hebben allemaal het zelfde cao. echter veranderen de regels omtrent over uren, vakantie uren, feestdagen nog wel eens...
als er op een gegeven moment een aanpassing komt , dan wil je toch niet dat alles met terugwerkende kracht wordt aangepast?
ik denk dat je dit voor dit soort dingen vba een oplossing kan bieden, want met formules wordt alles uit het verleden ook aangepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan