• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule uit laten voeren door macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

SmitLC

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2016
Ik weet niet of het kan maar ik zou graag deze formule in een macro gieten zodat die niet door de collega's vernaggeld kan worden, het blad beveiligen kan helaas ook niet aangezien het vernieuwen vanuit het brondbestand dan niet werkt.

Iets anders wat hetzelfde doet als mijn formule is uiteraard ook van harte welkom.

Code:
=ALS('Originele postlijst'!F2="*";'Originele postlijst'!A2;"")

Volgens mij staat hetzelfde in jouw vorige draadje. Hierop is waarschijnlijk niet meer gereageerd omdat de vraagstelling en de uitleg nogal summier zijn.

Plaats een voorbeeldbestandje en leg even uit hoe het vernieuwen vanuit het bronbestand in elkaar steekt.

Zoals Vena al aangaf: uitleg??
In dit stukje code wordt uw formule in de cel A1 gezet.
Code:
Sub weiniguitleg()
Range("A1").FormulaR1C1 = "=IF('Originele postlijst'!R[-3]C[1]=""*"",'Originele postlijst'!R[-3]C[-4],"""")"
End Sub

Bekijk bijlage Voorbeeld helpmij.xlsmBekijk bijlage bewonerslijst.xls

Mijn excuus voor de summiere uitleg, ik moet altijd erg opletten met persoonsgegevens, hierbij zal ik proberen het beter te doen inclusief een voorbeeld bestand.

Het bestand bewonerlijst.xls is het zogeheten bronbestand, we draaien iedere nacht een nieuwe export uit het programma met alle bewoners en vervangen dan de oude, het bestand krijgt dus elke keer dezelfde naam.

De voor ons benodigde info daaruit importeer ik d.m.v. een gegevens verbinding naar het Excel bestand genaamd Voorbeeld helpmij (heet normaal natuurlijk anders maar is nu wel even zo handig)

Hierna wordt er in de laatste kolom een * geplaatst achter de bewoner waarvoor er post is, en dat heb ik dan weer vertaald naar het tabblad "postlijst loge" d.m.v. de eerder geplaatste formule, en daar gaat het dus nu al een aantal keer mis doordat ik hier een aantal collega's heb die om de voor mij onverklaarbare reden toch elke keer weer die formule weten te vernaggelen, (het is het type wat met schaar en pritstift aan komt wanneer je spreekt over knippen en plakken).

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank voor de geboden hulp, Leon.

Hoi Leon,
Is dit de bedoeling?
Plaats de code in uw werkblad 'Lijst loge'
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
Range("B1").FormulaR1C1 = "=TODAY()"
Range("A2").FormulaR1C1 = "=IF('Originele postlijst'!R[-1]C[5]=""*"",'Originele postlijst'!R[-1]C,"""")"
Lastrow = Sheets("Originele postlijst").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
Range("A2:A" & Lastrow).FormulaR1C1 = "=IF('Originele postlijst'!R[-1]C[5]=""*"",'Originele postlijst'!R[-1]C,"""")"
Range("B2:B" & Lastrow).FormulaR1C1 = "=IF('Originele postlijst'!R[-1]C[4]=""*"",'Originele postlijst'!R[-1]C[2],"""")"
End Sub
Vernaggel een paar formules, ga naar een ander tabblad, als je daarna terug keert naar tabblad Lijst loge staan de formules (als alles goed is) terug.

@gast0660, helemaal geweldig, dit is precies wat ik bedoel, onwijs bedankt scheelt me weer een heleboel kopzorgen dit.

Hoi,
Mooi zo:thumb:
Vergeet niet uw VBA code te beveiligen tegen uw schaar en prit stift legioen.

Mij lijkt uitgebreid filter (met of zonder VBA) hier de aangewezen aanpak

@ gast0660, dat is niet nodig daar komen ze echt niet in.

@ snb, kun je me uitleggen wat je hiermee bedoelt?

Groet, Leon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan