• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule uit webpagina instructie werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvkijker

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2006
Hallo allemaal,

Ik wil graag een dynamische entrylist maken en heb dit op het web opgezocht. Via een instructiefilm op Contextures kreeg ik letterlijk de formule die ik in mijn spreadsheet heb ingevuld (in Engels en Ned geprobeerd). Maar Excel zegt dat in deze formule een fout zit en accepteerd hem niet. Wat doe ik fout ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Gebruik punt-komma ';' in je formule ipv komma ','

Hallo Rudi,

Heel erg bedankt voor je snelle reactie. Ik merk dat je mij mijn ferme antwoord van de vorige keer vergeven hebt. Bedankt, het was een verkeerde insteek heb ik gemerkt. Maar waarom werkt het in de film wel ?

http://www.youtube.com/watch?v=kuUjENs5lrY

Groet,
Dirk

Engelse Office-versie
Werkt het nu bij jou wel ?

Hallo Rudi,

Ja het werkt nu wel. Ik hou mijn hart vast, want ik ontwikkel het nu in Ned.Excel, maar het moet straks naar een Engels Excel op de zaak. Ik hoop dat het met de toetsenbordcombinatie (land-taal) te maken heeft en niet dat de notatie echt anders moet. Werkt er dan geen enkel macro van het web van UK/US sites ? Overigens wordt ik aardig wanhopig., zoals je merkt ben ik beginner(van 61), maar het valt niet mee. Het valt mij op dat er heel vel wegen naar Rome lopen en zoek maar uit welke. Ik moet nu weer een POST doen omdat ik het opslaan van de worksheets na een dag prutsen nog steeds niet onder de knie heb. Misschien geef ik wel op. Maar jij alvast bedankt voor al je antwoorden.

Groeten,
Dirk

Hallo Rudi,

Ja het werkt nu wel. Ik hou mijn hart vast, want ik ontwikkel het nu in Ned.Excel, maar het moet straks naar een Engels Excel op de zaak. Ik hoop dat het met de toetsenbordcombinatie (land-taal) te maken heeft en niet dat de notatie echt anders moet. Werkt er dan geen enkel macro van het web van UK/US sites ? Overigens wordt ik aardig wanhopig., zoals je merkt ben ik beginner(van 61), maar het valt niet mee. Het valt mij op dat er heel vel wegen naar Rome lopen en zoek maar uit welke. Ik moet nu weer een POST doen omdat ik het opslaan van de worksheets na een dag prutsen nog steeds niet onder de knie heb. Misschien geef ik wel op. Maar jij alvast bedankt voor al je antwoorden.

Groeten,
Dirk

Je bent nooit te oud om te leren.:thumb:
Het filmpje van YouTube is wel aardig maar men maakt het zichzelf onnodig moeilijk.
Aan het eind van het filmpje raad men aan om als er meerdere cellen boven de lijst staan om dat de formule aan te passen.
Beter is om $-tekens in de formule te gebruiken.
Nóg beter zou zijn om het bereik te benoemen zodat je de formule niet hoeft aan te passen bij het toevoegen van cellen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

in Ned.Excel, maar het moet straks naar een Engels Excel op de zaak. Ik hoop dat het met de toetsenbordcombinatie (land-taal) te maken heeft en niet dat de notatie echt anders moet. Werkt er dan geen enkel macro van het web van UK/US sites ? Groeten,
Dirk

Dirk , alles wat je in excel Nederlandstalig hebt opgeslagen zal werken bij openen in een Engelstalige versie ;)
Wat niet werkt zijn Engelstalige formules uit topics kopiëren en deze plakken in een Nederlandstalige versie waar de landcode Nederlands is oftewel pas je de , ( komma ) aan oftewel pas je de landcode aan .
Ik zit vaak op Engelstalige fora en beschik over excel Nederlands en Engelstalig kan ik lekker opslaan en openen in de versie ik wil ook altijd handig voor het omzetten van formules en van ; naar , gaan .

Of voor de vertaling gebruik maken van de link in mijn handtekening, of een invoeg toepassing downloaden.

Laatst bewerkt:
Je bent nooit te oud om te leren.:thumb:
Het filmpje van YouTube is wel aardig maar men maakt het zichzelf onnodig moeilijk.
Aan het eind van het filmpje raad men aan om als er meerdere cellen boven de lijst staan om dat de formule aan te passen.
Beter is om $-tekens in de formule te gebruiken.
Nóg beter zou zijn om het bereik te benoemen zodat je de formule niet hoeft aan te passen bij het toevoegen van cellen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Ronancio,

Inderdaad ben ik er achter gekomen dat ik gewoon de kolom een 'naam' kan geven en kan gebruiken als bron. Veel eenvoudiger en het is wat je bedoelt, denk ik . Je hebt mij nog een paar antwoorden gegeven en dar ben ik heel blij mee.

Groeten,
Dirk

Dirk , alles wat je in excel Nederlandstalig hebt opgeslagen zal werken bij openen in een Engelstalige versie ;)
Wat niet werkt zijn Engelstalige formules uit topics kopiëren en deze plakken in een Nederlandstalige versie waar de landcode Nederlands is oftewel pas je de , ( komma ) aan oftewel pas je de landcode aan .
Ik zit vaak op Engelstalige fora en beschik over excel Nederlands en Engelstalig kan ik lekker opslaan en openen in de versie ik wil ook altijd handig voor het omzetten van formules en van ; naar , gaan .

Hallo Trucker,

Jij bent weer een bewijs van waarom de Vlamingen TAALWEDSTRIJDEN altijd winnen van Nederlanders ! Je tips zijn waardevol voor mij.

Groeten,
Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan