• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule van bestaande rij kopieren naar volgende rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

elloco

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Hallo,

Ik ben bezig met het opzetten van 2 magazijnen voor een kledingbank ergens in Nederland.

Nu heb ik het probleem dat ik het programma in grote lijnen zo goed als klaar heb maar erg veel cellen handmatig moet ingeven met de opdracht = van een tablad naar een ander tablad.

Bijvoorbeeld in het tablad totale overzicht voorraden, dat is mijn start tablad voor een volledige overzicht:
C9 = verwijst naar tablad zomerjassen heren AH 7
D9 = verwijst naar tablad zomerjassen heren AH 6, enz, enz, enz.

Het gaat om C9 t/m O9

Stel dat ik 200,300 of 400 rijen steeds cel voor cel moet verwijzen naar de betreffende tablad dat daarbij behoort, dat is een beste werkje. Zie mijn voorbeeld, de eerste twee rijen heb ik cel voor cel handmatig ingevoerd naar betreffende cellen in een ander tablad.

Wat wil ik?

Ik zou graag willen vragen of het kan ? de al ingegeven gegevens met de = formule van de vorige rij te kopieren naar volgende rij met de verwijzing naar de juiste tablad dat behoort in de rij waar je de = gegevens moet invoeren.

Dus niet steeds cel voor cel ingeven verwijzend naar de tablad, maar een of ander formule dat ik steeds weer opnieuw kan gebruiken voor de volgende rij verwijzend naar zijn eigen tablad.

Bekijk bijlage Map1.xlsx

Bij voorbaat bedankt.

Hier moet je maar eens een beetje spelen.
Code:
=INDIRECT("'"&$B4&"'!AC"&KOLOM($J$1)-KOLOM())

Hoi Harry,

Bedankt voor je snelle reactie.

Wat ik vergeet ben te melden is om te beginnen dat het om excel 2007 gaat, en het belangrijkste van alles is dat ik een beginner ben in deze materie.

Kan je me op weg helpen met je code: waar moet ik het invoeren?

In C4, en doorvoeren met de vulgreep naar D4.
Deze doorvoeren naar C5: D5.

Hoi Harry,

Ben bezig geweest om ermee te spelen maar eerlijk gezegd is dit abracadabra voor mij, ik begrijp werkelijk er niets van de code.

De eerste 4 rijen c4,d4,e4 en f4 is gelukt, ware het niet dat de inhoud verkeerd wordt weergegeven, de inhoud van kolom e: moet in kolom f: staan en andersom.

Zoals ik al eerder gemeld heb is mijn kennis van excel nihil, dus ik vrees dat ik niet verder komt, zie je mogelijkheid om de twee eerder kolommen e: en f: de inhoud om te draaien en misschien wil je me op weg helpen door de code voor de rest van de anderen kolommen voor mij aan te passen zodat ik weer verder kan gaan met de opbouw van mijn magazijn bestandje.

Mocht je niet kunnen en of willen dan is er misschien iemand die me verder met de codes zou willen helpen?

zie mij excel bestand:Bekijk bijlage Map1.xlsx

Niemand ?

Kan niemand me helpen met de formules, ben echt een leek, vandaar dat ik het opnieuw vraag.

Niemand die me kan helpen ?.

Ik zou graag de rest van de kolommen de formule's naar volgende rijen willen doortrekken maar weet niet hoe ik het zou moeten doen.

Elloco,

als je de verwijzingen in rij 2 (AH7, AH6, AH4, etc) wijzigd in AC7, AC6 Ac4 etc, dan kun je deze formule gebruiken in alle cellen:
Code:
=INDIRECT("'"&$B4&"'!"&C$2)

Dat gaat alleen fout in kolom I, omdat daar een verwijzing naar twee cellen staat; dat zou ik oplossen door de kolom te splitsen.

zie ook de bijlagen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Haije,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de laatste dagen druk gehad en zodoende geen tijd gehad om te reageren, maar eerlijk gezegd was ik al een beetje gewend dat ik geen reactie kreeg op mijn vraag.

Ik ga vandaag je aanwijzing volgen en laat je weten of het gelukt is.

Hoi Haije,

Je formule/code werkt PERFECT.

Ik heb het getest en ben zeer tevreden

Het programma waar ik mee bezig was is inmiddels heel anders geworden, de eisen waar het aan moest voldoen werd aangescherpt.
Ik heb de formules van jou in het nieuwe excel bestand ingevoerd en het werkt als een tierelier.

Ik heb nog een paar probleempjes waar ik nog aan moet werken, ik sluit deze draad nog niet af, als ik zo ver ben dan kom ik daarop terug, misschien dat je me dan kan helpen.

Heel erg bedankt voor je hulp.

Hoi Haije,
Je formule werkt onwijs goed.

Ik ben daarmee gaan werken aan het magazijnvoorraad programma voor de kledingbank.

Het ging als een speer.

Mijn systeem is niet ideaal, de kledingbank heeft op dit moment 150 verschillende artikelen

Per artikel moet ik een tablad aanmaken en daarmee aan de slag gaan, zoals eerder gezegd is dat niet ideaal, maar met mijn kennis van excel is op dit moment het meeste haalbaar op deze manier, later wil ik het anders doen, ben al bezig met excel cursus via: pc-helpforum.be

Ook ben ik bezig via youtube om me een beetje te bekwamen over VBA en macro's leren te begrijpen.

Zoals je ziet ben ik behoorlijk bezig, maar eerlijk gezegd schiet het niet op.

Ik kom hier weer om hulp vragen omdat alles spaak loop, wat is mijn probleem.

Ik ben nu precies halvewege, heb nu 72 artikelen en dus 72 tabladen ingevuld en dat ging onwijs goed, het werkt als een speer.

De 73ste artikel en dus ook de 73ste tablad ingevoerd en gelijk heb ik een probleem namelijk excel geeft aan: er zijn onvoldoende bronnen beschikbaar om deze taak te voltooien,kies minder gegevens of sluit anderen toepassingen, en dat doet hij als ik excel wil OPSLAAN.

Ik heb dagen zitten te googlen om een oplossing te vinden, onderander deze adres :http://www.jochus.be/site/2011-04-2...-te-voltooien-excel-2010-preview-pane-problem

Deze site beschrijft mijn probleem, echter dat was voor mij niet de oplossing.

Haije weet je misschien wat ik zou kunnen doen om deze vervelende melding te herstellen en excel normaal te kunnen opslaan.

Hoi Haije,
Je formule werkt onwijs goed.

Ik ben daarmee gaan werken aan het magazijnvoorraad programma voor de kledingbank.

Het ging als een speer.

Mijn systeem is niet ideaal, de kledingbank heeft op dit moment 150 verschillende artikelen

Per artikel moet ik een tablad aanmaken en daarmee aan de slag gaan, zoals eerder gezegd is dat niet ideaal, maar met mijn kennis van excel is op dit moment het meeste haalbaar op deze manier, later wil ik het anders doen, ben al bezig met excel cursus via: pc-helpforum.be

Ook ben ik bezig via youtube om me een beetje te bekwamen over VBA en macro's leren te begrijpen.

Zoals je ziet ben ik behoorlijk bezig, maar eerlijk gezegd schiet het niet op.

Ik kom hier weer om hulp vragen omdat alles spaak loop, wat is mijn probleem.

Ik ben nu precies halvewege, heb nu 72 artikelen en dus 72 tabladen ingevuld en dat ging onwijs goed, het werkt als een speer.

De 73ste artikel en dus ook de 73ste tablad ingevoerd en gelijk heb ik een probleem namelijk excel geeft aan: er zijn onvoldoende bronnen beschikbaar om deze taak te voltooien,kies minder gegevens of sluit anderen toepassingen, en dat doet hij als ik excel wil OPSLAAN.

Ik heb dagen zitten te googlen om een oplossing te vinden, onderander deze adres :http://www.jochus.be/site/2011-04-2...-te-voltooien-excel-2010-preview-pane-problem

Deze site beschrijft mijn probleem, echter dat was voor mij niet de oplossing.

Haije weet je misschien wat ik zou kunnen doen om deze vervelende melding te herstellen en excel normaal te kunnen opslaan.

elloco,
Mogelijk moet je een overstap naar MS Access overwegen.

Ja, dat zou heel goed kunnen.

Ben ook een snelcursus acces aan het volgen bij pc forum be.

Echter op de korte termijn gaat het niet lukken, als je in de ingewikkelde materie van acces niet thuis bent dan gaat dat heel lang duren voor je acces een beetje onder de knie hebt.

We willen na de vakantie de sorteermagazijn en de winkel van de kledingbank gaan inventariseren zodat we weten wat de voorraden zijn van de winkel en de sorteermagazijn.

Vanuit de behoefte van winkel en vooraaden magazijn wordt de winkel aangevuld.

Daarom heb ik voor nu gekozen voor excel.

Mijn programma is primitief en voor mij nu bewerkelijk.

Maar als het klaar is dan kunnen we voorlopig verder totdat er een beter mogelijkheids is tot boeken van de voorraden

Ik ben nu halverwegen bezig en in principe gaat het goed tot de melding dat ik hierover heb vermeld kwam aanwaaien.

Ik ben niet de enige met die foutmelding, ben al dagen bezig op goggle om een oplossing te vinden daarvoor, echter tot nu toe is het niet gelukt, weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn?.

Ja, dat zou heel goed kunnen.

Ben ook een snelcursus acces aan het volgen bij pc forum be.

Echter op de korte termijn gaat het niet lukken, als je in de ingewikkelde materie van acces niet thuis bent dan gaat dat heel lang duren voor je acces een beetje onder de knie hebt.

We willen na de vakantie de sorteermagazijn en de winkel van de kledingbank gaan inventariseren zodat we weten wat de voorraden zijn van de winkel en de sorteermagazijn.

Vanuit de behoefte van winkel en vooraaden magazijn wordt de winkel aangevuld.

Daarom heb ik voor nu gekozen voor excel.

Mijn programma is primitief en voor mij nu bewerkelijk.

Maar als het klaar is dan kunnen we voorlopig verder totdat er een beter mogelijkheids is tot boeken van de voorraden

Ik ben nu halverwegen bezig en in principe gaat het goed tot de melding dat ik hierover heb vermeld kwam aanwaaien.

Ik ben niet de enige met die foutmelding, ben al dagen bezig op goggle om een oplossing te vinden daarvoor, echter tot nu toe is het niet gelukt, weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn?.

Heb geen concrete oplossing voor je, maar je zou eens kunnen nagaan of:
1. Beperkingen van Excel ?
2. iCloud-config heeft mij in het verleden veel narigheid bezorgd mbt Excel. Als je die toevallig hebt geïnstalleerd, probeer dan eens door deze te dé-installeren.

Su6 Ton

Optie 1 zou kunnen, hoe kan ik dat controleren?
Optie 2 is niet van toepassing.

Anton44, bedankt voor je feedback.
Ik doe niets anders dan Googlen om deze probleem op te lossen, de link wat je hierbij heb gezet is voor excel 2003 die heeft ander limieten dan 2007 en ik heb 2007 :) de lijst limieten had ik al een tijdje geleden gevonden zie:
http://office.microsoft.com/nl-nl/e...rden-ondersteund-HA010077823.aspx#BMworksheet

Bij 2007 kan je volgens die link wat ik heb beschreven:
In Excel 2007 kan het werkblad maximaal 16.384 kolommen bij 1.048.576 rijen groot zijn. In eerdere versies van Excel kon een werkblad niet meer dan 256 kolommen bij 65.536 rijen groot zijn. Gegevens in kolommen of rijen buiten die limiet, gaan in eerdere versies van Excel verloren.

Dus je kan daarvoor heel wat tabladen gebruiken (16.384 kolommen bij 1.048.576)

En ik wil 150 tabladen aanmaken. Wel is het zo dat het geheugen van je pc belangrijk is, ik heb momenteel 4 gb geheugen, het is niet het snelste maar ook niet het traagste.

Er zijn meer mensen volgens google met dit probleem en niemand kan een duidelijk antwoord geven.

Helaas kan ik je conclusie "Dus je kan daarvoor heel wat tabladen gebruiken (16.384 kolommen bij 1.048.576). En ik wil 150 tabladen aanmaken " niet beamen of ontkennen. Gevoelsmatig denkt ik dat je conclusie niet juist is.
Een 2e punt - 150 tabbladen - in Excel lijkt me onwerkbaar en onbeheersbaar.
Desalniettemin en gemeend: Veel succes toegewenst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan