• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule van bestaande rij kopieren naar volgende rij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zijn meer mensen volgens google met dit probleem en niemand kan een duidelijk antwoord geven.
Wat is het probleem dan? Dat er wat wegvalt als je meer dan 65.000 rijen of 256 kolommen gebruikt? Dus je hebt meer dan 65.000 artikelen waarvoor je meer dan 256 kolommen nodig hebt om deze "beschrijven"? Dan moet het een beste toko zijn en dan kan je beter professionele software aanschaffen. Of kiezen voor een logische opzet.

Dit:
Dus je kan daarvoor heel wat tabladen gebruiken (16.384 kolommen bij 1.048.576)
Staat helemaal los van dit:
En ik wil 150 tabladen aanmaken.
Het gaat er om hoeveel cellen wil je dan per tabblad denkt te gebruiken?

Dit:

Staat helemaal los van dit:

Het gaat er om hoeveel cellen wil je dan per tabblad denkt te gebruiken?

Dat is scherp gezien Haije. :D

Ik heb per tablad 37 kolommen.

Per kolom wilde ik ongeveer 50.000 cellen gebruiken, ik heb geprobeerd om het terug te schroeven naar 10.000 cellen per kolom te gebruiken.

Op het moment zijn er 150 artikelen, per artikel wil ik een tablad aanmaken omdat ik de kunst van VBA en macro's niet beheerst.

Ik was al op ongeveer 74 tabladen, het ging als een speer.

Toen opeens kon ik niet meer opslaan, en er kwam ook de melding van:Er zijn onvoldoende bronnen beschikbaar om deze taak te voltooien. Kies minder gegevens of sluit andere toepassing.

Ik heb het vermoede waar het misschien fout kan gaan namelijk: ik ben begonnen bij het begin en natuurlijk dat opgeslagen met een naam.

Het begin opzet was dus gemaakt.

Dan ging ik natuurlijk verder maar heb vervolgens opgeslagen met de optie :opslaan als.

Dat deed ik voor als er iets fout ging, dat ik niet alles kwijt zou raken en van het eerste begin zou moeten beginnen.

En zo heb ik het steeds gedaan, ongeveer 30 maal.

Het gaat nu zover dat als ik een nieuwe schone werkblad aanmaak en van de bestaande excel-bestand de eerste 2 werkbladen kopieer dat dan de foutmelding gelijk opkomt.

Zou het kunnen zijn, dat er ergens een soort cache is waarop excel de gegevens opslaat en nu overvol is waarop het geheugen op hol slaat, dit is een gekke vraag maar er zijn meer mensen op internet met het zelfde probleem.

Ik kan de werkblad nu hier niet plaatsen omdat het te groot is, ik zal het bewerken en dan ter zijne tijd hier plaatsen zodat jullie kunnen zien wat ik doe.

Kost even wat tijd, heb geduld a.u.b. ;)

Het kan nooit zoveel zijn! Maar toch bedankt voor de reactie op #21

Laatst bewerkt:
Dit is nu mijn opzet, ik heb het moeten verkleinen door al de eerder aangemaakte tabladen te verwijderen om op het limiet van 1 mb voor deze site te kunnen bereiken en het bestandje hier op de site te kunnen plaatsen.

Ben er van bewust dat dit erg omstreden is, maar omdat ik geen VBA en macro's code kan dan is dit mijn enige manier op dit moment, misschien dat iemand me wil begeleiden om een toffe voorraad programma te maken aan de hand van dit opzet.

Ik weet wel wat ik wil, kom even later op terug met gegevens mocht iemand me kunnen en willen helpen, het is voor de goede doel:kledingbank :)

Bekijk bijlage test a - kopie -2 kopie.xlsb

Bekijk bijlage Voorraadprogramma leeg met formulierieren.xlsb

Oké heren en dames, ik ben weer terug.

Ben een behoorlijk tijd bezig geweest uit te zoeken waarom mij prog/bestandje vastliep.

Op internet zijn meer mensen met het zelfde probleem als ik, ik heb geen oplossing kunnen vinden, maar ik denk dat het met het interne werkbare geheugen van de computer te maken heeft.

Ik ben tot de orde van de dag gegaan en ben op deze forum gaan kijken wat het beste zou zijn voor een programma welke de kledingbank zou kunnen gebruiken.

Aan de hand van mijn onderzoekje heb ik een programma samengesteld, met in totaal 6 tabladen, op zich is dit een zeer goede verbetering ten opzicht van de vorige programma.

Ik heb dus een opzet opgesteld.

Ik heb zelf ook 3 formulieren aangemaakt bij het VBA gedeelte, echter de koppelingen van het formulier naar de bijbehorende tabladen zal me nooit lukken, de formules en of codes is voor mij abracadabra.

Ik hoop dat iemand hierbij de kledingbank(en) een warm hart toe draagt en mij hiermee wilt helpen.

Ik voeg het exel bestandje als bijlage toe.

Mocht de uitleg in de tabladen onduidelijk zijn van wat de bedoeling is dan hoor ik het graag, zodat ik uitleg kan geven van wat mijn bedoeling is.

Bij tablad berekening inhoud dozen hoeft niets gedaan te worden, dat is zuiver informatief.

Bij voorbaat mijn dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan