Dit:
Staat helemaal los van dit:
Het gaat er om hoeveel cellen wil je dan per tabblad denkt te gebruiken?
Dat is scherp gezien Haije.
Ik heb per tablad 37 kolommen.
Per kolom wilde ik ongeveer 50.000 cellen gebruiken, ik heb geprobeerd om het terug te schroeven naar 10.000 cellen per kolom te gebruiken.
Op het moment zijn er 150 artikelen, per artikel wil ik een tablad aanmaken omdat ik de kunst van VBA en macro's niet beheerst.
Ik was al op ongeveer 74 tabladen, het ging als een speer.
Toen opeens kon ik niet meer opslaan, en er kwam ook de melding van:
Er zijn onvoldoende bronnen beschikbaar om deze taak te voltooien. Kies minder gegevens of sluit andere toepassing.
Ik heb het vermoede waar het misschien fout kan gaan namelijk: ik ben begonnen bij het begin en natuurlijk dat opgeslagen met een naam.
Het begin opzet was dus gemaakt.
Dan ging ik natuurlijk verder maar heb vervolgens opgeslagen met de optie

pslaan als.
Dat deed ik voor als er iets fout ging, dat ik niet alles kwijt zou raken en van het eerste begin zou moeten beginnen.
En zo heb ik het steeds gedaan, ongeveer 30 maal.
Het gaat nu zover dat als ik een nieuwe schone werkblad aanmaak en van de bestaande excel-bestand de eerste 2 werkbladen kopieer dat dan de foutmelding gelijk opkomt.
Zou het kunnen zijn, dat er ergens een soort cache is waarop excel de gegevens opslaat en nu overvol is waarop het geheugen op hol slaat, dit is een gekke vraag maar er zijn meer mensen op internet met het zelfde probleem.
Ik kan de werkblad nu hier niet plaatsen omdat het te groot is, ik zal het bewerken en dan ter zijne tijd hier plaatsen zodat jullie kunnen zien wat ik doe.
Kost even wat tijd, heb geduld a.u.b.