• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule vasthouden na regel invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

svenvangerven

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2010
help!!!

hoe kan ik een regel vast houden in een formule na dat ik een nieuwe regel heb ingevoegd.

b30-b2=c3 maar als ik nu een nieuwe regel ga in voegen wordt het b31-b3=c3 maar de foumule moet dan zijn b31-b2=c3.
wie weet hoe ik dit kan vast zetten?

Waarom dient het $ teken ? probeer deze eens naast de B2 en C3 te zetten bv B$2 of $C$3 ;)

oeps even te snel gereageerd , ik had niet gelet op regel invoegen :o

Het zal met rij en kolom formule moeten gebeuren

Laatst bewerkt:
Beste Sven.

De celverwijzing B13 betekent: kolom B, rij 13.
Als je =B13 naar beneden trekt, krijg je =B14 omdat je een rij naar beneden gaat. Zet je daarentegen =B$13 neer en kopieer je deze formule naar beneden, dan krijg je nog steeds =B$13. De rijverwijzing zet je namelijk vast.
Ditzelfde principe geldt voor de kolomaanduiding.

Richard

Beste Richard , Sven voegt rijen toe door een rechtermuisklik en rij invoegen , hierdoor kan je de formule niet bevriezen . Ik dacht aan een formule met
Code:
=(KOLOM()-3+1*(RIJ()))
moet er wel die van TS nog in verwerkt krijgen .

Gebaseerd op deze zin uit post # 1:
b30-b2=c3 maar als ik nu een nieuwe regel ga in voegen wordt het b31-b3=c3 maar de foumule moet dan zijn b31-b2=c3.
zou ik voorstellen: "B30-INDEX(B:B;2) = INDEX(C:C;3)"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan