formule VBA afmaken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smietje

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2016
Hallo,

Kan iemand mij helpen, deze formule doet de tekst kopiëren van de ene excel werkboek naar de ander, met een geselecteerd bereik. maar nu zou ik graag willen dat bij de data page 1 de range A8 t/m laats gevulde rij gedefinieerd wordt en dat er bij het doel werkboek uitgaven elke keer de eerst lege rij wordt gebruikt van af A7. hoop dat dit zo duidelijk is!?

formule:

Sub rangeCopy()
Workbooks("Accounting_Template_Updated_11_16_NL.xlsx").Worksheets("Uitgaven").Range("A7:C14").Value = Workbooks("Data.xlsx").Sheets("page 1").Range("A8:C15").Value

End Sub

alvast bedankt,

mvg Björn

Zoiets?

Code:
Sub rangeCopy()
dim sn,wb as object
set wb =Workbooks("Data.xlsx").Sheets("page 1")
sn = wb.Range("A8:C" & wb.cells(rows.count,1).end(xlup).row)
With Workbooks("Accounting_Template_Updated_11_16_NL.xlsx").Worksheets("Uitgaven")
  .cells(application.max(6,.cells(rows.count,1).end(xlup).row),1).offset(1).resize(ubound(sn),3) = sn
end with
End Sub

NB. Dit werkt uiteraard als je van xlsx naar xlsx of van xls naar xls kopieert.
Van xlsx naar xls zet je een extra punt (zie rode punt).
Code:
.cells(application.max(6,.cells([COLOR="#FF0000"][SIZE=5].[/SIZE][COLOR="#FF0000"][/COLOR][/COLOR]rows.count,1).end(xlup).row),1).offset(1).resize(ubound(sn),3) = sn

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie, ik had de documenten toen nog niet geconverteerd maar om deze code op te slaan moeten de documenten dan xlsm zijn natuurlijk, klopt de formule dan ook nog?

Bij [/color] t ie een compile error, wat doet die eigenlijk?
Nou ben ik vergeten te zeggen dat de doelpagina voorzien is van een opmaak, heeft dat effect want met deze code komt de gekopieerde info helemaal onderaan te staan..

Laatst bewerkt:
Ik had de code gekopieerd en uit de losse pols aangevuld.
Het is aangepast.
Sla het bestand op als macrobestand.

Dank,

Heb je ook nog een antwoord op mijn 2e vraag?
Nou ben ik vergeten te zeggen dat de doelpagina voorzien is van een opmaak, heeft dat effect want met deze code komt de gekopieerde info helemaal onderaan te staan.. en zou dan op de 7e regel
dienen te beginnen en dan elke keer als ik deze uitvoer aan moeten voelen.

alvast bedankt

Dan heb je net boven helemaal onderaan iets in een cel staan is mijn vermoeden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan