• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule vereenvoudigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Juul,

Gisteravond geen tijd. Was ergens anders mee bezig.

Sompruduct is een fantastische formule, maar heeft slechts 1 beperking. De formule kan niet omgaan met tekst. Staat er in een formule een tekst of "" dan gaat het fout zoals je hebt gemerkt. Je zult hiervoor war anders moeten proberen te vinden in de formules die je gebruikt, zoals ipv ="" gebruik je =0 en zet je in extra-> opties nulwaarden weergeven uit of zoiets.

Jeroen

jeroen,

bedankt voor je reactie,

WEER IETS GELEERD!!

groet
Juul

Jeroen,

Ik wil je toch nog even laten weten, dat "" geen probleem opleverde. Maar in enkele cellen kreeg ik #waarde! omdat op enkele rijen links van de te tellen cellen in een cel een woord stond.

groet
Juul

Hoi Juul

was mij bekekd:
Quote:
"in een formule een tekst of "" dan gaat het fout"

Jeroen

Geplaatst door jvbaal
Jeroen, Ik wil je toch nog even laten weten, dat "" geen probleem opleverde. Maar in enkele cellen kreeg ik #waarde! omdat op enkele rijen links van de te tellen cellen in een cel een woord stond.
Ik neem aan dat je het hier over de (niet correcte) formule van Jeroen hebt, want bij de oplossing die ik gaf doet zich dat probleem niet voor.
Een kortere oplossing dan die ik eerder gaf is de volgende:

=als(som(als(rest(kolom(E6:AC6)/2;1);E6:AC6))=0;"";als(som(als(rest(kolom(E6:AC6)/2;1);E6:AC6))=AD6;"Geen";som(als(rest(kolom(E6:AC6)/2;1);E6:AC6))-AD6))

Invoeren via Ctrl+Shift+Enter

fra.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan