• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule verschijnt automatisch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Delaatste

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2011
Beste experts,

Ik heb iets in Excel nodig, waarbij een bepaalde formule in een cel pas verschijnt zodra er ergens anders een waarde wordt ingegeven.

Nu heb ik dit in een excel-blad (heel toevallig, per ongeluk) voor mekaar gekregen maar HOE? Dat is voor mezelf een raadsel.

Kan iemand mij uitleg geven hoe dit werkt? In het bijgevoegde bestand staat in kolom B een gele cel op regel 914, voer hier een datum in en links verschijnt het weeknummer. Totdat je iets invoert in B914 staat er in A914 géén formule. De formule verschijnt dus pas zodra er in B914 een datum wordt ingevoerd. Wie kan mij vertellen hoe dit werkt? Ik zou het erg graag weten!

Hier is het bestand te vinden: (op de 1 of andere manier kon ik geen xls bestand toevoegen) https://www.wetransfer.com/dl/IyC2X...dde9ad1051a22677eae08902576fe8d37de7ca1d28055

Alvast vriendelijk dank!

Delaatste,

bij mij gebeurt er niets?!
(Excel 2003)

Vanaf, ik denk, excel 2007 worden als je eenzelfde formule in de eerste vier rijen hebt staan (bv. A1 tot A4), vanaf de vijfde rij (A5) de formules automatisch doorgevoerd.

Grtjs.
Armand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan