• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule: vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

J vd Zwet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Met de formule : =vert.zoeken(criterium;tabel;2) nu staat er in de tabel ’n formule bv

A1..A3 hoe krijg ik deze in de vert.zoeken formule ?

Ik wil dus in de vert.zoeken formule als antwoord krijgen : A1..A3 en niet zoals nu de waarde van A1..A3 !

J vd Zwet, Ik zou zeggen dat het niet zomaar mogelijk is om een formule in een cel te tonen via de VLookup functie. Wat je wel kan doen is een extra kolom aan je tabel toevoegen met daarin deze UDF (moet je wel even in een VBA standaard module plaatsen)
Code:
 Function Formule(r As Range) As String

Formule = r.Formula

End Function
Vervolgens verwijs je met de VLookup functie naar die kolom.
Als voorbeeld: in kolom D heb je alle formules met berekeningen staan. In cel A1, B1 en C1 heb je vervolgens de getallen 10, 15 en 20 staan. In D1 staat de formule =SUM(A1:C1) en uiteraard ZIE je dan alleen het resultaat (45). In E1 zet je dan de UDF =Formule(D1) wat vervolgens dit =SUM(A1:C1) als resultaat toont ipv het antwoord van de formule. Met je VLookup laat je dus zoeken in de kolom D en geef je als antwoord kolom E terug (= dus de uitgeschreven formule!).

Oei... Ik hoop dat ik 't zo een beetje duidelijk heb omschreven...:o

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan