• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule vert zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

nesocharis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2016
Hey,

Ik heb een vraag over de excel sheet.

Hierop heb ik 2 tabbladen. Op het blad Algemeen heb je 2 lijsten.
Links -> Wat de persoon al heeft aan producten.
Rechts -> kan hij dit nog aanvullen met extra producten (beiden met een keuzelijst).
Onderaan wordt het totaal gemaakt. Als men nieuwe producten erbij neemt, die men niet heeft, kan hij hierop een korting/promo krijgen. In het tabblad Promo berek wordt dit berekend. In kolom C staan berekeningen met daarachter de kortingen.

Nu wil ik eigenlijk het volgende doen. Als er in kolom C een OK komt te staan, moet deze toegevoegd worden in Algemeen.

Bijv: Promo 1 is ok. Dan moet D2/E2/F2 en G2 (tabblad promo berek) gekopieerd worden naar G14/H14/I14/J14 (tabblad algemeen) zodat de kl de korting krijgt.

Wanneer er meerdere OKs zijn, moeten deze worden opgesomd worden in Algemeen (dus rij 2 komt dat op G15/H15/I15/J15)

Ik heb dit geprobeerd met vert. zoeken maar natuurlijk kiest die altijd alleen de eerste. Hoe kan ik dit wel werkend krijgen?

Alvast bedankt.

Bijlagen

Bedankt Joost voor de snelle reactie.

Zoiets had ik ook al geprobeerd. Eigenlijk wil ik de eerste OK op de plek van promo 1 hebben staan (G15 tm J15)
De 2e ok moet er dan direct onder komen. Deze sheet is slechts een kleine versie van de normale layout. Daarin staat er 15-20 mogelijke promoties en dan is het handig als die bovenaan begint om de lijst niet te lang te maken.

Duidelijk.

Hoewel ik niet echt sterk in het zelf maken van VBA code, heb ik me er toch aan gewaagd om hier een macrootje voor te maken.
Door een druk op de knop op blad Algemeen ontstaat je lijst.
Kijk maar of het wat voor je is.

Groet

Bijlagen

Breng een beetje structuur aan in jouw gegevens. Dan is het eenvoudig met een draaitabel op te lossen. Of jouw formules allemaal wel kloppen laat ik maar even in het midden.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan