• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

shalhevet

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Hallo allemaal,

Mijn Excel bestand bestaat uit twee "worksheets".

In sheet 1 heb ik een tabel met aankopen verdeelt in contante en creditcard betalingen.

In sheet 2 wil ik een opsomming hebben van de in sheet 1 genoteerde bedragen verdeeld in contant en creditcard.

Dwz, ik wil in sheet 2 de functie verticaal zoeken gebruiken om de gegevens uit sheet 1 op te halen. Er moet dan in sheet 2 naar de totaal bedrag gekeken worden - dit minus de contante betalingen op sheet 1 en dan het resultaat.

Echter heb ik geen idee hoe ik verticaal zoeken moet gebruiken en kan ik de juiste formule niet vinden.

Wie o wie kan mij helpen hiermee?

Alvast hartelijk dank

Bekijk bijlage voorbeeld verticaal zoeken.xlsx

is som.als of sommen.als niet eerder een optie?

Ik snap het misschien niet helemaal, maar als je het tottan van Contant en Creditcard wilt, kun je toch de functie som.als() gebruiken?

Kees

Bijlagen

Nee want wat ik wil

Nee, want wat ik wil is een berekening van het totaal contant geld (in cel E2) minus het totaal bedrag die contant betaald is.

Dus stel ik heb € 10.000.- contant, en de totaal contante betalingen is € 675.- dan wil ik in cel A7 zien (10.000-675=9.325). Zo weet ik hoeveel contant heb ik nog in de kas.

Code:
=Sheet1!E2-SOM.ALS(Sheet1!C6:C9;"Contant";Sheet1!B6:B9)

en voor creditkaart hetzelfde.

Dit werkt niet

Cobbe, ik krijg een foutmelding #NAME als ik de formule gebruik zoals je deze hebt geschreven

Sorry, doet het wel. De benaming in mijn Excel versie is SUMIF ipv SOM.ALS :-)

Hartelijk dank

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan