• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule verweizing behouden na "regel invoegen".

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quest27

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2013
Berichten
25
Goededag allemaal,

Ik ben op het moment bezig met een excel bestandje om, onder andere, de uren van de werknemers in bij te houden voor de administratie.
Ik heb voor jullie een paar screenshots gemaakt voor duidelijkheid.

Helpmij excel.png

Testblad 0 (zie cellen A1) zie ik als het invoerblad. Hier voer ik alle gegevens van de werknemers in. De bedoeling van dit bestand is om het elk jaar opnieuw de namen in te voeren omdat niet elke werknemer terug zal komen. Veel van de werknemers zijn studenten en zullen per jaar besluiten of ze terug komen. Om het bestand zo schoon mogelijk te houden is besloten om elk jaar een nieuwe lijst toe te voegen met werknemers.

Testblad 1 wordt gezien als een overzichtelijke pagina met informatie van Testblad 0, waarvan bepaalde gegevens wordt weggelaten (met behulp van de formule vert.zoeken).

Het probleem waar ik tegenaan loop is als volgt. Ik gebruik het volgende om namen toe te voegen in Testblad 0. "Regel selecteren" "Regel toevoegen" Plaats naam in Kolom B van die regel. Om de namen in Testblad 1 te krijgen gebruik ik de volgende formule:

Code:
=ALS('Testblad 0'!A8="";"";'Testblad 0'!A8)

Wat eigenlijk slaat op:

Code:
='Testblad 0'!A8

Maar met zo'n formule zal de formule zichzelf veranderen nadat er een regel toegevoegd wordt boven de verwezen regel.
Stel ik zou in Tekstblad 0 boven regel 7 een extra regel invoeren (zoals getoond in de afbeelding), dan veranderd de hierboven gegeven formule in:

Code:
=ALS('Testblad 0'!A9="";"";'Testblad 0'!A9)

Hebben jullie hiervoor een oplossing waardoor de formule niet kan veranderen en ik Testblad 1 kan vernieuwen met "ctrl+alt+F5", of een andere manier om de werknemers toe te voegen zonder een nieuwe regel aan te maken?
Het is belangrijk om de verschillende afdelingen gescheiden te houden die er nu al staan. Dus de namen van de werknemers worden meestal in willekeurige volgorde toegevoegd aan de lijst.

Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd en ik hoop dat jullie iets vinden om dit probleem op te lossen.
 
Ik heb voor jullie een paar screenshots gemaakt voor duidelijkheid.
Hartelijk dank hiervoor. Mag ik ze printen en inlijsten of zit er een copyright op?:d

Plaats een excel bestand. Met plaatjes kan niemand wat.
 
Het werkt. Wil je de vraag nog wel even op opgelost zetten? Of bedoel je iets anders?

Een bestandje kan je uploaden door op Ga geavanceerd en vervolgens op de paperclip te klikken.
 
Het werkt. Wil je de vraag nog wel even op opgelost zetten? Of bedoel je iets anders?

Een bestandje kan je uploaden door op Ga geavanceerd en vervolgens op de paperclip te klikken.
Ah zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde dat de link hopelijk werkt. Maar ik doe het wel zoals je het uitlegt.

Alsjeblieft. Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.
 

Bijlagen

  • Pers,weekuren(1).xlsx
    38,9 KB · Weergaven: 23
formules op testblad1 aangepast


mvg
Leo
 

Bijlagen

  • Pers,weekuren(1) L.xlsx
    35,1 KB · Weergaven: 31
Heel erg bedankt Leo, dit werkt precies zoals ik had gewild. Ik zal dit topic ook even markeren als opgelost.

Mvg,

Quest27
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan