• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule verwijst steeds naar voorgaand tabblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Efsix

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Beste Excellers.

Ik heb het mezelf weer eens lastig gemaakt.
Uitgebreid zoeken hier en op internet kom ik wel soortgelijke topics tegen, maar ik kom er niet verder mee.

Voor een toepassing maak ik gebruik van een bestand met 52 tabbladen welke ik gebruik voor een personeels planning in een team.
Daar komen namen in voor, die ik thans van een vaste tab af haal.
Veranderd lopende het jaar de samenstelling van het team. wil ik per week de mogelijkheid hebben om de namenlijst te veranderen, zonder dat alle 52 bladen wijzigen.
Kan er iemand mee denken om een formule te maken, die steeds kijkt naar de celinhoud van het tabblad van de voorgaande?

Hopelijk ben ik duidelijk in mijn vraag.
Ter verduidelijking heb ik een voorbeeld bijgevoegd.

Bijlagen

Beste F6,

VBA is niet mijn sterkste kant dus ik heb de macro gelaten zoals ie is.
Ik heb daarom een werkblad "wk 0" aangemaakt en op het tabblad "wk 1" formules neergezet die gebruik maken van het weeknummer in cel a1.

Mmmm, bijlagen toevoegen wil ff niet lukken. Hier de formule voor in A4 en verder:
Code:
=INDIRECT("'wk "&$A$1-1&"'!A"&RIJ())

Groeten,
Richard

Het idee van Richard toegepast, plus een kleine verandering aan de macro zodat de nieuwe tabbladen in volgorde (0, 1, 2, 3 etc..) komen te staan.
In het voorbeeld is het kopiëren beperkt tot 5 tabbladen voor de overzichtelijkheid.

Bijlagen

Beste WHER en Richard,

Dit is precies wat ik wilde.
Hartelijk dank voor de hulp. Nu kan ik weer rustig slapen want ik was er al geruime tijd mee bezig.

groeten, Romé

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan