• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule verwijzen naar andere cel als verwijzing niet bestaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

lekkerbek312

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Bij het maken van een managementrapportage wil ik graag een balans per maand laten zien.
Het eigen vermogen bestaat uit de beginbalans + het cumulatieve resultaat van het lopende jaar.

Op het moment dat er in een bepaalde periode geen mutaties zijn, dan krijg ik een foutmelding. Logisch, want de periode bestaat niet.

Ik heb een voorbeeld toegevoegd waarbij er geen mutaties zijn in periode 5 en 6.

Is het mogelijk om via een formule aan te geven, dat als periode 5 niet bestaat, hij net zo lang moet terugzoeken naar een periode die wel bestaat (in dit geval 4)?

Dit is slechts een klein stukje uit een verder werkende rapportage. Het is niet de bedoeling dat de indeling van de draaitabel gewijzigd wordt, omdat dat mogelijk invloed heeft op de rest van de rapportage.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Bijlagen

Probeer het zo eens (voor G3)

PHP:
=ALS.FOUT(DRAAITABEL.OPHALEN("Bedrag";Bron!$H$8;"Groepnaam 1";"Eigen vermogen";"Periode";6;"Jaar";2015)+DRAAITABEL.OPHALEN("Bedrag";Bron!$H$1;"Periode";6;"Jaar";2015);F3)

Duh. Ik voel mij soms zo dom :eek:

Ik dacht even aan de situatie als periode 5 en 6 niet zouden bestaan, dat hij met deze formule zou voor periode 6 zou verwijzen naar een foutmelding, maar dat is natuurlijk niet zo aangezien periode 5 al was opgelost.

Dank VenA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan