• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule verwijzing naar vaste cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

den berre

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2006
Berichten
17
Heb in excel een formule staan die verticaal zoekt met absolute celwaarde.

=ALS($C$7="";"";(ALS(VERT.ZOEKEN($C$7;Blad1!$B$2:$C$128;2;ONWAAR)="";"";VERT.ZOEKEN($C$7;Blad1!$B$2:$C$128;2;ONWAAR))))

Een simpele formule, maar wil er iets meer mee.
Probleem is dat wanneer ik de inhoud van cel C7 verplaats naar C8, ook de formule mee verwijst naar C8.

Wat ik dus wil is dat de formule ongeacht de inhoud of de behandeling blijft rekenen op C7.

Waarschijnlijk iets in de zin met INDIRECT, maar kom er niet uit hoe ik deze nest.
 
Ik zie niet direct wat je wil bereiken met deze formule maar zo zou die moeten werken:

Code:
=ALS(INDIRECT(ADRES(7;3))="";"";VERT.ZOEKEN(INDIRECT(ADRES(7;3));Blad1!$B$2:$C$128;2;ONWAAR))
 
Dag Cobbe,

Perfect, doet precies wat ik wil.
Wat ik met deze formule wil bereiken is controleren wat er in de aangeduide cel geschreven wordt.
Met mijn formule lukte dit ook wel, maar bleef niet vast in de aangeduide cel staan. De formule controleerde dan de nieuwe cel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan